وضعیت خوب ویتامین D عامل محافظ در مقابل سرطان یافته محققان فنلاندی؛ طبق نتایج تحقیق جدید، وضعیت خوب ویتامین D بدن هم در جلوگیری از سرطان و هم تشخیص چندین نوع سرطان مفید است. به گزارش مین فود به نقل از مهر، به قول محققان دانشگاه فنلاند شرقی، تأثیرات ضدسرطانی ویتامین D در پیشگیری و درمان سرطان روده و سرطان های خون کاملاً مشهود است. بعلاوه واکنش دهی بالا ویتامین D می تواند با خطر کمتر مبتلا شدن به سرطان ارتباط داشته باشد. باآنکه میزان واکنش دهی ویتامین D در میان افراد مختلف فرق می کند. ویتامین D همواره به خاطر نقش اصلی اش در سلامت استخوان ها شناخته شده است اما محققان معتقدند این ویتامین سیستم ایمنی را تنظیم کرده و تأثیرات ضدسرطانی آن عمدتاً از راه سلول های ایمنی نظیر مونوسیت ها و سلول های T ایجاد می شود. ویتامین D تاثیراتش را از راه گیرنده ویتامین D (VDR) بدست می آورد که فاکتور رونویسی دخیل در بیان و تنظیم اپی ژنتیکی ژن های بیشماری است. میزان کم ویتامین D منجر به عملکرد نامطلوب VDR شده و در نتیجه ریسک تبدیل سلول ها به سلول های سرطانی غیرقابل کنترل افزایش می یابد. در سایر انواع سرطان ها نظیر سرطان پروستات و سینه هم، میزان کم ویتامین D با احتمال بالاتر وقوع سرطان و تشخیص ضعیف تر مرتبط می باشد. با این حال یافته ها نشان داده است که مکمل ویتامین D همواره باعث کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان نشده است و تأثیر آن، به میزان واکنش دهی فرد به ویتامین D بستگی دارد. منبع: minfood.ir 1399/03/28 22:36:43 5.0 از 5 3229 تگهای خبر: ایمنی , درمان , سرطان , سلامت این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند تفاوت کبد چرب و هپاتیت چیست؟ به علاوه فیلم غذای ناسالم عامل مرگ ۱ و پنج دهم میلیون نفر در جهان نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۳ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی