مصرف كلم خطر مرگ و میر كووید 19 را می كاهد یافته های محققان آلمانی؛ مین فود: پژوهشگران آلمانی ادعا می كنند نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری كووید 19 در كشورهای كه مصرف بیشتر كلم و خیار دارند بمراتب كمتر است. به گزارش مین فود به نقل از مهر، تحقیقات پژوهشگران دانشگاه پزشکی برلین نشان میدهد افزایش مصرف روزانه سبزیجات تا ۱ گرم نرخ مرگ و میر را می کاهد. دکتر «جین بوسکوت»، سرپرست تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «ما معتقدیم تأثیر حفاظتی این سبزیجات ناشی از فعالیت آنتی اکسیدانی مواد خوراکی ای است که بر مقاومت انسولین تأثیر می گذارند چونکه خیلی از سبزیجات دارای تأثیرات آنتی اکسیدانی مقابل دیابت و بیماری قلبی عروقی هستند.» در این مطالعه، فرضیه تیم تحقیق این است که مصرف بالا سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان ها نظیر کلم بروکلی، گل کلم و کلم قرمز و سفید با نرخ پایین تر مرگ و میر مرتبط می باشد. به گفته پژوهشگران، «ارتباط منفی بین مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ و مصرف کلم و خیار از فرضیه ابتدایی قبلی حمایت می کند.» در مطالعه جدید، پژوهشگران اعتقاد دارند که سبزیجاتی نظیر کلم و خیار که دارای فعالیت آنتی اکسیدانی کاهش دهنده مقاومت انسولین هستند با نرخ مرگ و میر پایین ناشی از کووید ۱۹ در کشورها مرتبط می باشد. نتایج نشان داد به ازای افزایش هر یک گرم مصرف کلم در روز خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ تا ۱۳.۶ درصد کاهش پیدا می کند. همین طور به ازای مصرف بیشتر هر یک گرم خیار در روز، خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ تا ۱۵.۷ درصد کاهش پیدا می کند. با این حال پژوهشگران مشاهده نمودند کاهو تأثیر عکس دارد و هنوز هیچ توضیحی در این مورد وجود ندارد. بطوریکه در کشورهای با میزان بالا مصرف کاهو نظیر اسپانیا و ایتالیا، نرخ مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ بمراتب بالاتر است. محققان بر انجام تحقیقات بیشتر دراین زمینه تاکید دارند. منبع: مین فود 1399/05/07 15:24:54 5.0 از 5 2628 تگهای خبر: آنتی اكسیدان , بیمار , بیماری , پزشك این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی