مصرف سویا در كاهش مبتلاشدن به زوال عقل موثر است یافته جدید محققان؛ مین فود: برمبنای یك یافته جدید، متابولیت تولید شده بعد از مصرف سویا در رژیم غذایی ممكنست سبب كاهش فاكتور پرخطر اصلی زوال عقل شود. به گزارش مین فود به نقل از مهر، پژوهشگران دانشگاه پیتزبرگ آمریکا دریافتند مردان و زنان مسن ژاپنی که سویا مصرف می کردند میزان کم لطمه در ماده سفید مغزشان مشاهده شد. «آکیرا سکیکاوا»، سرپرست تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «ضایعات ماده سفید مغز از شاخصهای پرخطر اصلی زوال شناختی، زوال عقل و مرگ به هر علتی است.» وی در ادامه می افزاید: «ما دریافتیم در افرادی که سویا مصرف نمی کردند در مقایسه با مصرف کنندگان سویا، وجود ضایعات ماده سفید مغز ۵۰ درصد بیشتر بود.» به گفته پژوهشگران، مصرف سویا سبب تولید متابولیتی بوسیله برخی انواع باکتری های روده می شود که در کاهش ابتلاء به زوال عقل مؤثر است. تیم تحقیقاتی در این مطالعه، سطح متابولیت سویا خون ۹۱ شرکت کننده پیر ژاپنی را اندازه گیری کردند. شرکت کنندگان برمبنای وضعیت میزان این متابولیت طبقه بندی شدند و سپس ۶ تا ۹ سال بعد تحت تصویربرداری از مغز قرار گرفتند تا سطح ضایعات ماده سفید و رسوبات آمیلوئیدبتا، که علت مولکولی مشکوک بیماری آلزایمر است، تشخیص داده شود. محققان دریافتند به نظر نمی رسد که تولید متابولیت ناشی از سویا بر میزان آمیلوئیدبتا رسوب شده در مغز تأثیر گذارد، اما با کاهش حجم ضایعات ماده سفید مغز ارتباط دارد. این تیم همین طور پی برد که مقادیر بالای ایزوفلاونهای موجود در سویا، هیچ تأثیری بر روی سطح ضایعات ماده سفید یا آمیلوئیدبتا ندارد. منبع: minfood.ir 1399/08/08 19:51:28 5.0 از 5 1766 تگهای خبر: بیمار , بیماری , رژیم غذایی , غذا این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۲ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی