پرهیز از غذاهای التهاب زا باعث كاهش بیماری قلبی می شود مطالعات نشان می دهد؛ به گزارش مین فود محققان در مطالعه خود به بررسی رابطه بین التهاب و بیماری قلبی از راه تأثیر مصرف مواد غذایی التهاب زا پرداختند. به گزارش مین فود به نقل از مهر، به قول محققان، رژیم غذایی مملو از گوشت قرمز و فراوری شده، غلات تصفیه شده و نوشیدنی های قندی که با افزایش التهاب در بدن مرتبط هستند، می توانند ریسک بیماری قلبی و سکته را بالا برند. حال مطالعه ای دیگر، اثرات مثبت خوردن گردو را بعنوان یک ماده خوراکی ضدالتهاب در کاهش التهاب و خطر بیماری قلبی نشان داده است.مطالعات قبلی نشان داده است که التهاب مزمن نقش مهمی در مبتلا شدن به بیماری های قلبی و سکته مغزی دارد. نشانگرهای زیستی التهابی خاصی مانند اینترلوکین ها، کموکین ها و مولکول های دارای چسبندگی، با مراحل اولیه و آخرین تصلب شریان مرتبط بوده اند.همچنین رژیم غذایی می تواند بر میزان التهاب تاثیر بگذارد، اما تعداد کمی از الگوهای غذایی سالم مانند رژیم غذایی مدیترانه ای (غنی از روغن زیتون، آجیل، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات، و مصرف غذاهای دریایی همراه با مصرف کم لبنیات و گوشت قرمز یا فرآوری شده)، غلظت پایین برخی نشانگرهای زیستی التهابی و کاهش خطر بیماری قلبی را نشان داده است.در مطالعه فعلی، محققان بالغ بر ۲۱ هزار شرکت کننده را که بیشتر از ۳۲ سال تحت نظر بودند، بررسی کردند.«جون لی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، در اینباره می گوید: «ما متوجه شدیم که الگوهای رژیم غذایی با پتانسیل التهابی بالاتر با افزایش میزان بیماری های قلبی عروقی همراه هستند. مطالعه ما از نخستین مطالعه هایی است که شاخص التهابی غذایی مبتنی بر مواد خوراکی را با خطر طولانی مدت بیماری های قلبی عروقی مرتبط می کند.»محققان دریافتند شرکت کنندگانی که دارای رژیم غذایی مملو از مواد خوراکی التهاب زا بودند ۴۶ درصد بیشتر با ریسک بیماری قلبی و ۲۸ درصد بیشتر با سکته مواجهند.محققان مصرف مواد غذایی با مقادیر بالاتر آنتی اکسیدان و فیبر برای کمک به مقابله با التهاب را پیشنهاد کردند: سبزیجات پهن برگ (کلم پیچ، اسفناج، و کلم)، سبزیجات زردرنگ (کدو تنبل، فلفل دلمه ای زرد، لوبیا، هویج)، غلات کامل، قهوه و چای.محققان همینطور پیشنهاد کردند مصرف غلات و قندهای تصفیه شده، غذاهای سرخ شده، نوشابه های گازدار و گوشت های فرآوری شده و قرمز محدود شود. این غذاها همچون عوامل اصلی ایجاد کننده التهاب در رژیم غذایی هستند. 1399/08/19 15:14:00 5.0 از 5 1651 تگهای خبر: آنتی اكسیدان , برند , بیمار , بیماری این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۳ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی