رژیم غذایی مدیترانه ای بیماری پاركینسون را به تاخیر می اندازد یافته محققان كانادایی؛ نتایج یک مطالعه جدید، ارتباط شدیدی بین پیروی از رژیم های غذایی MIND و رژیم غذایی مدیترانه ای و تاخیر در شروع بیماری پارکینسون را نشان داده است. به گزارش مین فود به نقل از مهر، در حالیکه مدت هاست محققان از اثرات محافظت نورونی رژیم غذایی MIND در بیماری هایی مانند آلزایمر و زوال عقل اطلاع دارند، این مطالعه برای نخستین بار است که ارتباط بین این رژیم و سلامت مغز را برای بیماری پارکینسون نشان داده است. رژیم غذایی MIND تلفیق دو رژیم غذایی بسیار معروف یعنی رژیم غذایی مدیترانه ای و رژیم غذایی شیوه های توقف فشار خون بالا معروف به DASH است. دکتر «سیلک اپل کرسول»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا، در اینباره می گوید: «این مطالعه نشان داده است افراد مبتلا به بیماری پارکینسون در صورتیکه الگوی غذایی شأن منطبق با رژیم نوع مدیترانه ای باشد، در سنین بالاتری به بیماری پارکینسون مبتلا می شوند. این تفاوت سنی، تا ۱۷ سال بعد در زنان و ۸ سال بعد در مردان مشاهده شده است.» وی در ادامه می افزاید: «کمبود دارو برای پیشگیری یا به تأخیر انداختن بیماری پارکینسون وجود دارد اما ما خوشبین هستیم که تغذیه می تواند به صورت بالقوه شروع بیماری را به تأخیر بیندازد.» در مطالعه ای بر روی ۱۷۶ شرکت کننده، محققان پیروی افراد از این نوع رژیم ها و سن شروع بیماری پارکینسون را مورد بررسی قرار دادند. مشخصه اصلی این رژیم ها، کاهش مصرف گوشت و تمرکز بر مصرف بیشتر سبزیجات، میوه ها، غلات کامل و چربی های سالم می باشد. آنها دریافتند که پیروی بیشتر از این رژیم ها شروع بیماری پارکینسون را در زنان تا ۱۷.۴ سال و در مردان تا ۸.۴ سال به تأخیر می اندازد. رژیم غذایی MIND تاثیر قابل ملاحظه ای بر سلامت زنان داشت، در حالیکه رژیم غذایی مدیترانه ای برای مردان تاثیر داشت. تفاوت در این دو رژیم غذایی بسیار جزئی است، اما می تواند بعنوان سرنخی برای تاثیر غذاهای خاص و ریزمغذی ها بر سلامت مغز باشد. اثرات مختلف پیروی از رژیم غذایی بین جنسیت ها قابل توجه است چونکه تقریباً ۶۰ درصد از افرادی که مبتلا به پارکینسون تشخیص داده می شوند مرد هستند. منبع: مین فود 1399/10/29 19:00:58 0.0 از 5 1532 تگهای خبر: بیمار , بیماری , تغذیه , چربی این مطلب مین فود مفید بود؟ (0) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی