ارتباط مصرف طولانی مدت قهوه با بالا رفتن خطر بیمار قلبی عروقی یافته محققان استرالیایی؛ محققان دریافتند مصرف طولانی مدت قهوه غلیظ می تواند باعث افزایش میزان لیپیدها (چربی ها) در خون شده و ریسک بیماری قلبی عروقی را افزایش دهد. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از ساینس دیلی، محققان دانشگاه استرالیای جنوبی عنوان می کنند نوشیدن ۶ فنجان قهوه یا بیشتر در روز با افزایش ریسک بیماری قلبی عروقی مرتبط می باشد. به گفته محققان، این رابطه با میزان دوز مصرفی ارتباط بیشتری دارد یعنی هرچقدر قهوه بیشتری نوشیده شود ریسک بیماری قلبی عروقی بیشتر می شود. «الینا هیپونن»، سرپرست تیم تحقیق، در اینباره می گوید: «مطمئناً بحث های علمی زیادی در مورد جوانب مثبت و منفی قهوه وجود دارد، اما درک کامل این که چگونه یکی از نوشیدنی های پرمصرف در جهان می تواند بر سلامتی ما تاثیر بگذارد، ضروریست.» در این مطالعه محققان به بررسی ارتباط ژنتیکی و فنوتیپی بین مصرف قهوه و الگوهای لیپیدی پلاسما (کلسترول ها و چربی های خون) پرداختند و دریافتند مصرف دائمی و همیشگی قهوه در ایجاد یک الگوی نامطلوب چربی نقش دارد که می تواند خطر ابتلاء به بیماری قلبی را افزایش دهد. میزان بالای چربی خون یک عامل خطر شناخته شده برای بیماری های قلبی است و از آنجائیکه دانه های قهوه حاوی یک ترکیب بسیار قوی برای بالا بردن کلسترول (کافستول) هستند، بررسی آنها باارزش داشت. کافستول به صورت عمده در دم کرده های بدون فیلتر، مانند قهوه فرانسه، قهوه های ترکی و یونانی وجود دارد، اما در اسپرسوها هم وجود دارد که پایه خیلی از قهوه های ساخته شده باریستا، همچون لاته و کاپوچینو است. محققان تاکید دارند افرادی که کلسترول بالایی دارند یا نگران ابتلاء به بیماری قلبی هستند بسیار مهم می باشد که نوع قهوه خویش را با دقت انتخاب نمایند. در سطح جهان، هر روز ۳ میلیارد فنجان قهوه مصرف می شود. بیماری های قلبی عروقی دلیل اصلی مرگ و میر در سطح جهانی است که هر ساله ۱۷.۹ میلیون نفر جان خویش را از دست می دهند. منبع: مین فود 1399/12/26 13:18:39 0.0 از 5 1355 تگهای خبر: بیمار , بیماری , چربی , سلامت این مطلب مین فود مفید بود؟ (0) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۴ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی