كدام میوه بهاری در پاندمی كرونا خورده نشود

مدیركل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت عنوان كرد؛

كدام میوه بهاری در پاندمی كرونا خورده نشود مین فود: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در رابطه با مصرف میوه و میوه های خشک در پاندمی کرونا، نکاتی را توضیح داد.


به گزارش مین فود به نقل از مهر، زهرا عبداللهی، اظهار داشت: مصرف میوه و سبزی به خاطر دارا بودن مواد مغذی مختلف همچون ویتامین های A، C، B، املاح معدنی آهن، منیزم، پتاسیم و موادآنتی اکسیدانی همچون فلاونوئید و کارتنوئید می تواند با تقویت سیستم ایمنی ما را در مقابل بیماریهای زیادی به ویژه کرونا بیمه کند. وی ادامه داد: آنتی اکسیدان ها بوسیله ترکیب شدن با رادیکال های آزاد که به دنبال واکنش های اکسیداسیونی در بدن تولید می شوند از لطمه و تخریب سلول های بدن جلوگیری می کنند. در حقیقت مصرف سبزیجات رنگارنگ به سبب املاح معدنی و ویتامین های مختلف می توانند بروز بیماریهای غیر واگیر مثل بیماریهای قلبی، فشار خون، دیابت، سرطان به ویژه سرطان های دستگاه گوارش و چاقی را در افراد کاهش دهند. عبداللهی افزود: همین طور مصرف میوه و سبزی می تواند از افزایش وزن و چاقی که احتمال ابتلاء به کرونا را در فرد می افزاید پیشگیری کند. چاقی خود یک عامل خطر مهم ابتلاء به کرونا شمرده می شود. مرگ و میر ناشی از کوید ۱۹ در افراد چاق بیشتر است. مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: در بین میوه ها، مرکبات و سیب از پرخاصیت ترین میوه ها هستند. مصرف موز به سبب داشتن کالری زیاد باید محدود شود. خیار نیز چون کالری بسیار کمی دارد و برای کسانی که اضافه وزن دارند یا گرفتار دیابت یا چاقی هستند، بسیار مناسب می باشد. عبداللهی اضافه کرد: بهتر است در روزهای کرونا از توت فرنگی که میوه فصل بهاری است به سبب بافت میوه که نمی توان به خوبی ضد عفونی کرد تا حد امکان از مصرف آن خودداری کنید.


منبع:

1400/01/10
00:38:51
5.0 / 5
109
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است