مصرف روزانه گوشت فرآوری شده ریسك زوال عقل را بیشتر می كند محققان بریتانیایی پی بردند؛ مین فود: مطالعه جدید نشان میدهد مصرف روزانه سوسیس و کالباس با افزایش خطر زوال عقل هم راه است. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز تودی، نتایج یک پژوهش مشاهده ای نشان میدهد که مصرف ۲۵ گرم گوشت فرآوری شده در روز با افزایش ۴۴ درصدی خطر ابتلاء به زوال عقل مرتبط می باشد. این مطالعه همین طور ارتباط بین خوردن گوشت های قرمز فرآوری نشده مانند گوشت گاو، گوشت خوک و گوساله و کاهش خطر ابتلاء به زوال عقل را نشان داد. به نظر نمی رسد که ژن موسوم به آلل APOE ε۴، که ۳ تا ۶ برابر خطر ابتلاء به زوال عقل را در فرد افزایش می دهد، بر رابطه بین رژیم غذایی و این عارضه مغزی تأثیر بگذارد. افراد مبتلا به زوال عقل دارای مشکلاتی در زمینه حافظه، توجه، تفکر و استدلال هستند که در کارهای روزمره شأن اختلال به وجود می آورد. این مشکلات شناختی قسمتی از روند معمول پیری نیستند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، در سراسر جهان حدود ۵۰ میلیون مورد زوال عقل وجود دارد که هر ساله حدود ۱۰ میلیون مورد جدید نیز تشخیص داده می شود. بیماری آلزایمر شایع ترین مورد زوال عقل است که ۶۰ تا ۷۰ درصد موارد را تشکیل می دهد. حدود ۵-۱۰ درصد موارد زوال عقل با اختلال در جریان خون در مغز، بعنوان مثال ناشی از سکته مغزی مرتبط می باشد که بعنوان زوال عقل عروقی شناخته می شوند. مشخص شده است که عوامل ژنتیکی و زیست محیطی نظیر رژیم غذایی و سبک زندگی بر ابتلاء به زوال عقل و روند پیشرفت آن تأثیر می گذارند. مطالعه جدید پژوهشگران دانشگاه لیدز در بریتانیا نشان میدهد بین مصرف گوشت فرآوری شده و افزایش خطر ابتلاء به زوال عقل ارتباط وجود دارد. گوشت های فرآوری شده شامل محصولاتی مانند سوسیس، کالباس و سالامی و گوشت گاو نمک سودشده است. به گفته این پژوهشگران، گوشت قرمز ممکنست تأثیر حفاظتی در مقابل زوال عقل داشته باشد. در این مطالعه، اطلاعات ژنتیکی و سبک زندگی حدود نیم میلیون شرکت کننده در بریتانیا در رده سنی ۴۰ تا ۶۹ سال بررسی گردید. محققان پس از بررسی این داده ها دریافتند که به ازای مصرف هر ۲۵ گرم گوشت فرآوری شده بیشتر در روز، ۴۴ درصد خطر ابتلاء به زوال عقل از هر نوعی افزایش می یابد. این میزان مصرف با افزایش ۵۲ درصدی خطر ابتلاء به آلزایمر هم راه است. در مقابل به ازای مصرف هر ۵۰ گرم گوشت فرآوری نشده در روز ۱۹ درصد خطر ابتلاء به زوال عقل به هر علت و ۳۰ درصد خطر ابتلاء به بیماری آلزایمر کاهش پیدا می کند. منبع: مین فود 1400/01/17 16:38:01 5.0 از 5 1282 تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , رژیم غذایی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی