تغذیه دوران نقاهت بیماران كرونائی چگونه باید باشد یك متخصص تغذیه تاكید كرد؛ مین فود: عضو هیات علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در رابطه با تغذیه بیماران کرونائی در دوران نقاهت بیماری، سفارش هایی را بیان نمود. به گزارش مین فود به نقل از مهر، سیده زهرا شریعت پناهی، به افرادی که دوران نقاهت بیماری کرونا را طی می کنند، سفارش کرد: مصرف دمنوش ها، میوه و سبزی ها به سبب دارا بودن املاح و ویتامین ها انتخاب خوبی برای کاهش التهاب در روزهای نقاهت کرونا هستند و حالت نشاط آور و توان زایی در این افراد را به دنبال دارد. به گفته ی ایشان، بیماران کرونائی در روزهای نقاهت بیماری گرفتار مشکلاتی نظیر کاهش وزن، از میان رفتن بافت عضلانی، کاهش اشتها، مشکلات تنفسی، خستگی، اختلالات بویایی و چشایی می شوند که باید با مصرف غذاهای پرکالری و پروتئین جبران شود. عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه اضافه کرد: غذاهایی که از پروتئین بیشتری شامل گیاهی یا حیوانی نظیر سوپ ها، گوشت ها و لبنیات برخوردار می باشند، می توانند کاهش وزن و عضله در دوران نقاهت کرونا را بهبود بخشند. دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مصرف دمنوش ها در روزهای نقاهت کرونا را مفید برشمرد و اظهار نمود: مصرف دمنوش ها انتخاب خوبی برای کاهش التهاب در میان بیماران مبتلا به کرونا هستند برای اینکه با کاهش التهاب، حالت نشاط آوری و توان زایی در فرد به وجود می آورد. به گفته ی ایشان، مصرف میوه و سبزی نیز به سبب افزایش دریافت ویتامین ها و املاح باید در این دوران بیشتر مصرف شود. این متخصص تغذیه با اشاره به وجود کم اشتهایی، مشکلات تنفسی و خستگی زودرس در روزهای نقاهت بیماران کرونائی اظهار داشت: این افراد باید تعداد وعده های غذایی خودرا افزایش داده و حجم آن هر وعده را کاهش دهند. باید هر دو ساعت غذاهای با حجم کم ولی پرکالری و پر پروتئین، مصرف کنند. عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد: بیماران بی اشتها در دوران نقاهت بیماری کرونا باید غذاهایی نظیر شیر و عسل، میوه های طبیعی، عصاره گوشت و سوپ های میکس شده که نیازی به جویدن ندارند و بصورت مایع هستند را مصرف کنند. شریعت پناهی اشاره کرد: بیمارانی که با اختلال چشایی مواجهند، باید در پخت غذاها، از آبلیمو و ادویه های طعم دار استفاده کنند تا تمایل بیشتری به خوردن غذا پیدا کنند. دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد: برای تمامی افرادی که دوران نقاهت بیماری کرونا را سپری می کنند دریافت انرژی، پروتئین و مایعات کافی ضرورت دارد. منبع: minfood.ir 1400/01/21 11:36:31 5.0 از 5 1516 تگهای خبر: آب , اشتها , بیمار , بیماری این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم دلایل نابینایی چیست؟ به علاوه فیلم تغذیه نوزادان با تخم مرغ می تواند خطر آلرژی را کم کند صدور الکترونیک پروانه های غذایی نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها مهلت مجدد ثبت نام آزمون های سمپاد و نمونه دولتی تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد قیمت دلار و یورو مرکز مبادله ایران امروز پنجشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۵ دستورالعمل جدید نرخ های مصوب مکمل و شیرخشک ابلاغ گردید نوسان دمای بدن تهدیدی جدی برای ارگان های حیاتی پربحث ترین ها آغاز نام نویسی کتاب های پایه های ورودی از امروز آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم ارزیابی حلال مکمل ها فقط محدود به ماده مؤثره نیست تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان جدیدترین ها آغاز نام نویسی کتاب های پایه های ورودی از امروز آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم ارزیابی حلال مکمل ها فقط محدود به ماده مؤثره نیست تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان هوش مصنوعی در علوم انسانی با دوره های کوتاه مدت شروع می شود دلایل نابینایی چیست؟ به علاوه فیلم ویتامین C کلید سلامت مغز در دوران پیری تغذیه نوزادان با تخم مرغ می تواند خطر آلرژی را کم کند صدور الکترونیک پروانه های غذایی شرایط نگهداری شیرخشک در انبارهای دارویی ابلاغ گردید تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی