ارتباط مكمل های روغن ماهی با اختلال تپش قلب یافته جدید محققان؛ طبق نتایج یک پژوهش جدید، مکمل های اُمگا۳ با افزایش احتمال مبتلاشدن به فیبریلاسیون دهلیزی در افراد دارای چربی خون بالا همراه هستند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از ساینس دیلی، دکتر «سالواتور کاربون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ویرجینیا، در اینباره می گوید: «در حال حاضر، مکمل های روغن ماهی برای بیماران دارای تری گلیسیرید پلاسما افزایش پیدا کرده تجویز می شود تا خطر قلبی عروقی را کم کند.»برخی آزمایشات بالینی نشان داده اند که اسیدهای چرب اُمگا ۳ امکان دارد با افزایش ریسک ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی، شایع ترین اختلال تپش قلب، همراه باشد. احتمال ابتلاء به سکته در افراد مبتلا به این اختلال پنج برابر بیشتر است.این مطالعات فرمول های مختلف اسیدهای چرب اُمگا ۳ را در دوزهای مختلف آزمایش کردند و به بررسی این مورد پرداختند که آیا روغن ماهی به صورت مداوم با افزایش ریسک ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی مرتبط می باشد.این تجزیه و تحلیل شامل پنج آزمایش کنترل شده تصادفی بود که اثرات مکمل اسیدهای چرب اُمگا ۳ را بر عوارض قلبی عروقی بررسی می کرد. شرکت کنندگان تری گلیسیرید بالا داشتند و یا در معرض خطر ابتلاء به بیماری های قلبی عروقی بودند یا بیماری قلبی عروقی قطعی داشتند. در مجموع ۵۰۲۷۷ بیمار روغن ماهی یا دارونما دریافت نمودند و بین ۲ تا ۷ سال تحت نظر بودند. دوز روغن ماهی از ۰.۸۴ گرم تا ۴ گرم در روز متفاوت بود.محققان دریافتند که مکمل اسید چرب اُمگا ۳ با افزایش قابل توجه خطر ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی در مقایسه با دارونما با نسبت میزان بروز ۱.۳۷ همراه می باشد.به گفته دکتر کاربون، «مطالعه ما نشان داده است که مکمل های روغن ماهی با افزایش ریسک فیبریلاسیون دهلیزی در بیماران در معرض خطر قلبی عروقی مرتبط می باشد. باآنکه یک آزمایش بالینی اثرات قلبی عروقی مفید مکمل را نشان می دهد، اما خطر فیبریلاسیون دهلیزی باید در زمان تجویز این داروها در نظر گرفته شود.» 1400/02/18 23:12:09 5.0 از 5 1452 تگهای خبر: بیمار , بیماری , چربی , دارو این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی