هیچ ارتباطی بین شیر و افزایش كلسترول وجود ندارد محققان پی بردند؛ مین فود: بررسی حدود 2 میلیون نفر در یک مطالعه جدید نشان میدهد مصرف منظم شیر با افزایش میزان کلسترول مرتبط نیست. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از ساینس دیلی، بررسی سه مطالعه بزرگ نشان داد افرادی که مرتباً مقدار زیادی شیر می نوشند، کلسترول خوب و بد کمتری دارند. همچنین تجزیه و تحلیل بیشتر حاکی از آنست کسانی که بطور منظم شیر مصرف می کنند ۱۴٪ کمتر در معرض بیماری عروق کرونر قلب قرار دارند. محققان دریافتند داشتن گونه ژنتیکی که به افراد در هضم لاکتوز کمک می نماید شیوه خوبی برای شناسایی افرادی است که مقادیر زیادی شیر مصرف می کنند. «ویمال کارانی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ریدینگ انگلستان، در این زمینه می گوید: «ما دریافتیم در بین شرکت کنندگان با تنوع ژنتیکی در رابطه با مصرف شیر بیشتر، افراد شاخص توده بدنی و چربی بدن بالاتری داشتند، اما با اهمیت تر از همه کلسترول خوب و بد پایین تر بود.» وی در ادامه می افزاید: «همچنین دریافتیم کسانی که دارای تنوع ژنتیکی هستند، بطور قابل توجهی با نرخ پایین تر خطر ابتلاء به بیماری کرونر قلب مواجهند. همه اینها نشان میدهد که کاهش مصرف شیر برای جلوگیری از بیماریهای قلبی عروقی ضروری نیست.» به گفته پژوهشگران، معین نیست چربی موجود در محصولات لبنی منجر به کاهش سطح کلسترول می شود یا این که به سبب فاکتور ناشناخته دیگری در شیر است. منبع: minfood.ir 1400/03/13 23:47:43 5.0 از 5 1365 تگهای خبر: بیمار , بیماری , چربی , شیر این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۷ بعلاوه ۲ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی