نوزادانی که شیر مادر می خورند فشارخون سالم تری دارند یافته محققان كانادایی؛ مطالعات نشان می دهد کودکانی که حتی چند روز با شیر مادر تغذیه شده باشند فشار خون پایین تری دارند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، به قول محققان، فشار خون پایین در اوایل عمر منجر به سلامت قلب و رگ های خونی در بزرگسالی می شود. دکتر «کوزتا میلیکو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه مک مستر انتاریو کانادا، در اینباره می گوید: «نوزادانی که حتی مقدار نسبتاً کمی از نخستین شیر سینه مادر خویش را که به آن آغوز هم می گویند دریافت نمودند، در ۳ سالگی فشار خون پایین تری داشتند، صرف نظر از این که چه مدت از شیر مادر تغذیه کرده یا چه غذاهای مکمل دیگری دریافت کرده بودند.» آغوز که در شیر مادر وجود دارد اما در شیر خشک نیست، دارای خصوصیت های ایمنی، رشد و ترمیم بافت بوده که به نفع کودک است. تحقیقات دیگر ارتباط شیردهی با خطر ابتلاء به بیماری قلبی در بزرگسالی را نشان داده است، اما این که برای به دست آوردن این مزیت چه مقدار شیردهی لازم بود، مشخص نبود. در این مطالعه، محققان داده های در ارتباط با حدود ۲۴۰۰ کودک متولدشده بین ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ را بررسی کردند. در میان کودکان تغذیه شده با شیرمادر، ۷۸٪ به مدت شش ماه یا بیشتر و ۶۲٪ به مدت حداقل سه ماه با شیر مادر تغذیه شدند. شیردهی انحصاری با شیر مادر به معنای عدم مصرف شیرخشک، غذاهای جامد یا مایعات دیگر است. در سن ۳ سالگی، بچه هایی که هیچگاه از شیر مادر تغذیه نکرده بودند فشار خون بالاتری نسبت به کسانی داشتند که با شیر مادر، بدون در نظرگرفتن مدت آن، تغذیه شده بودند. منبع: مین فود 1400/05/13 22:37:41 5.0 از 5 909 تگهای خبر: ایمنی , بیمار , بیماری , تغذیه این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی