نوشیدن قهوه بر ریتم قلب تأثیر می گذارد تحقیقات نشان می دهد؛ به گزارش مین فود محققان می گویند نوشیدن قهوه به افراد کمک می نماید تا فعال تر بمانند، اما به صورت قابل توجهی باعث کم خوابی می شود. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، درحالیکه به نظر نمی رسد قهوه سبب ریتم های نامنظم در دهلیزهای فوقانی قلب شود، اما یافته های اخیر نشان داده است می تواند سبب افزایش ضربان در بطن های پایینی شود. دکتر «گرگوری مارکوس»، سرپرست گروه قلب و عروق دانشگاه کالیفرنیا، می گوید: «مردم باید درک کنند که این نوشیدنی بسیار معمولی واقعاً تأثیرات اساسی بر سلامت ما دارد و این تأثیرات متغیر هستند. این طور نیست که قهوه لزوماً کاملاً خوب یا کاملاً بد باشد. این احتمال وجود دارد که خوب یا بد بودن آن به تلفیقی از عوامل بستگی داشته باشد.» پزشکان مدت هاست که کافئین را یک خطر بالقوه برای سلامت قلب می دانند، چونکه محرکی است که ضربان قلب را زیاد می کند. برای این کارآزمایی بالینی، تیم تحقیق ۱۰۰ فردی که عادت به نوشیدن قهوه داشتند را به کار گرفتند و چندین دستگاه را برای ثبت مداوم سلامتی آنها نظیر مانیتور قلب و ردیاب قند خون نصب کردند. در طی دو هفته، شرکت کنندگان به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند: گروهی که هر اندازه ای که دوست داشتند قهوه بنوشند یا آنرا کنار بگذارند. سپس محققان تغییرات درون هر فرد و بین افرادی را که در رویارویی با قهوه یا بدون قهوه رخ می داد، دنبال کردند. این مطالعه هیچ مدرکی در خصوص ایجاد ریتم های نامنظم در دهلیزها، حفره های فوقانی قلب، در صورت مصرف قهوه نشان نداد. این خبر خوبی است، چونکه یکی از نگرانی های عمده پزشکی در مورد قهوه این است که آیا امکان دارد نوشیدن قهوه، ریسک فیبریلاسیون دهلیزی که یک وضعیت بالقوه خطرناک می باشد، را افزایش دهد یا خیر. مارکوس می گوید: «در روزهایی که شرکت کنندگان به صورت تصادفی قهوه مصرف می کردند، افراد حدود ۵۰ درصد انقباضات زودرس بطنی را تجربه می کردند. اساساً تعداد این انقباض ها در کسانی که بیشتر از یک نوشیدنی قهوه مصرف می کردند، دو برابر بود.» وی در ادامه افزود که این انقباضات زودرس بطنی رایج بوده و معمولا بی ضرر در نظر گرفته می شوند. اما انقباض های بیشتر، یک عامل خطر مستقل برای نارسایی قلبی در طول زمان هستند. منبع: minfood.ir 1400/09/02 16:27:37 5.0 از 5 1500 تگهای خبر: پزشك , تجربه , دستگاه , سلامت این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی