خوردن آلو به محافظت استخوان ها در زنان مسن کمک می نماید محققان پی بردند؛ به گزارش مین فود آلو برای سلامت روده ها مفید می باشد، اما تحقیقات جدید نشان داده است که امکان دارد برای سلامت استخوان ها هم مفید باشد. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از ساینس دیلی، محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا دریافتند که آلو می تواند به جلوگیری یا به تأخیر انداختن از دست دادن استخوان ها در زنان یائسه کمک نماید، که احتمالاً ناشی از توانایی آن در کاهش التهاب و فشار اکسایشی است، که هر دو به از دست دادن استخوان منجر می شوند. «کانی راجرز»، سرپرست تیم تحقیق، اظهار داشت: «در زنان یائسه، میزان پایین استروژن می تواند سبب افزایش فشار اکسایشی و التهاب شود و خطر ضعیف شدن استخوان ها را افزایش دهد که امکان دارد منجر به شکستگی شود. گنجاندن آلو در رژیم غذایی امکان دارد با کُند کردن یا معکوس کردن این روند به حفاظت از استخوان ها کمک نماید.» پوکی استخوان وضعیتی است که در آن استخوان ها ضعیف یا شکننده می شوند که امکان دارد برای هر فردی در هر سنی اتفاق بیفتد، اما به قول محققان در بین زنان بالای ۵۰ سال شایع تر است. این بیماری بیشتر از ۲۰۰ میلیون زن در سرتاسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد که سبب ایجاد تقریباً ۹ میلیون شکستگی در هر سال می شود. به گفته محققان، میوه ها و سبزیجاتی که سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند اسید فنولیک، فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها هستند، می توانند به صورت بالقوه به محافظت در مقابل پوکی استخوان کمک کنند. به گفته محققان، استخوان ها در طول زندگی به صورت مداوم سلول های استخوانی جدید می سازند و سلول های قدیمی را از بین می برند. اما بعد از ۴۰ سالگی، این تجزیه سلول های قدیمی آغاز به پیشی گرفتن از تشکیل سلول های جدید می کند. این فرآیند می تواند ناشی از عوامل گوناگونی همچون التهاب و فشار اکسایشی باشد، یعنی زمانی که رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در بدن نامتعادل هستند. با این حال، آلو دارای فواید تغذیه ای زیادی مانند مواد معدنی، ویتامین K، ترکیبات فنلی و فیبر رژیمی است که همه آنها می توانند به مقابله با بعضی از این اثرات کمک کنند. محققان در این تحقیق با بررسی داده های ۱۶ مطالعه پیش بالینی در مدلهای جوندگان، ۱۰ مطالعه پیش بالینی و ۲ کارآزمایی بالینی پی بردند که خوردن آلو به کاهش التهاب و فشار اکسایشی و ارتقای سلامت استخوان کمک می نماید. به عنوان مثال، آزمایشات بالینی نشان داد که خوردن روزانه ۱۰۰ گرم آلو (حدود ۱۰ آلو) به مدت یک سال سبب بهبود تراکم استخوانی استخوان های ساعد و پایین ستون فقرات و کاهش علایم چرخش استخوان می شود. 1400/11/30 11:36:33 5.0 از 5 759 تگهای خبر: آنتی اكسیدان , برند , بیمار , بیماری این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی