رژیم غذایی که از بیش فعالی پیشگیری می کند مین فود: خراسان رضوی نتایج بررسی ها نشان داد که مصرف میوه و سبزی می تواند علایم بیش فعالی(ADHD) را کم کند. به نقل از ارث، مطالعه جدید به رهبری دانشگاه ایالتی اوهایو بررسی نموده است که چگونه رژیم غذایی بر دامنه و شدت علایم اختلال کم توجهی یا بیش فعالی در کودکان تاثیر می گذارد. متخصصان دریافته اند که رژیم های غذایی سالم با میوه ها و سبزی های بیشتر، می تواند بطور قابل توجهی علایم ADHD مانند ناتوانی در تمرکز، پیروی از دستورالعمل ها، به خاطر سپردن چیزها و تنظیم احساسات را کم کند. دانشمندان بعنوان قسمتی از یک مطالعه بزرگ تر، از والدین ۱۳۴ کودک مبتلا به ADHD خواستند تا پرسشنامه های دقیقی را در مورد غذاهای معمولی ازجمله اندازه وعده غذایی که فرزندان آنان مصرف کردند همین طور علایم ADHD را که در یک دوره سه ماهه تجربه کرده بودند، تکمیل کنند. نتایج نشان داد که رژیم های غذایی سرشار از میوه ها و سبزی ها بطور قابل توجهی شدت علایم کودکان را می کاهد. ایرنه هاتسو، از پژوهشگران این تحقیق و متخصص تغذیه در دانشگاه ایالتی اوهایو اظهار نمود: پزشکان بطور معمول با شروع علایم شدیدتر، دوز مصرف دارو را می افزایند و یا دارو تجویز می کنند. نتایج تحقیقات نشان می دهد که باید دسترسی کودکان به غذا همین طور کیفیت رژیم غذایی آنها را بررسی نماییم تا ببینیم که آیا ممکنست در شدت علایم آنها نقش داشته باشد یا خیر. علاوه بر این، طبق نتایج مطالعه قبلی انتشار یافته در مجله Nutrients، کودکانی که خانواده هایشان سطوح بالاتری از ناامنی غذایی داشتند، بیشتر از دیگران علایم شدید اختلالات عاطفی، مانند عصبانیت، خشم، و تحریک پذیری مزمن را نشان دادند. همه افراد زمانی که گرسنه هستند عصبانی می شوند و کودکان مبتلا به ADHD نیز از این قاعده مستثنی نیستند. پروفسور هاتسو توضیح داد که اگر افراد غذای کافی دریافت نکنند، می تواند علایم آنان بدتر شود. ما معتقدیم که پزشکان باید وضعیت امنیت غذایی کودکان مبتلا به ADHD را پیش از ایجاد یا تغییر برنامه درمانی ارزیابی کنند. تعدادی از علایم ممکنست با کمک به خانواده ها برای داشتن یک رژیم غذایی سالم تر قابل کنترل تر باشند. نتایج این مطالعه در مجله Nutritional Neuroscience انتشار یافته است. منبع: مین فود 1401/03/06 22:23:43 5.0 از 5 686 تگهای خبر: برنامه , پزشك , تجربه , تغذیه این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۲ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی