شیرمادر باعث تقویت قدرت مغز کودک می شود محققان انگلیسی می گویند؛ به گزارش مین فود مدت ها تصور می شد که شیردهی به افزایش ضریب هوشی کودک کمک می نماید، اما عوامل دیگری مانند سطح تحصیلات یا موقعیت اجتماعی مادر هم می تواند عامل بعضی از این مزایا باشند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، حالا، یک مطالعه جدید نشان داده است نوزادانی که به مدت شش ماه یا بیشتر با شیر مادر تغذیه شده اند، در مقایسه با کودکانی که در دوران نوزادی از شیر مادر تغذیه نمی کردند، در آزمون های سنجش مهارت های کلامی و روابط تا سن ۱۴ سالگی امتیاز بیشتری کسب کردند. «رنه پریرا-الیاس» محقق ارشد از دانشگاه آکسفورد انگلستان، می گوید: «پس از در نظر گرفتن شرایط اجتماعی-اقتصادی و توانایی شناختی مادر، مدت طولانی تر شیردهی با نمرات شناختی بالاتر در کودکان، حتی تا سن ۱۴ سالگی مرتبط است». او اظهار داشت: «شیر مادر حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده و ریز مغذی ها است که به رشد مغز کمک می نماید. همینطور حاوی microRNA ها، قطعاتی از کد ژنتیکی است که مسئول برنامه ریزی مغز برای رشد و عملکرد صحیح هستند.» آکادمی اطفال آمریکا، تغذیه انحصاری با شیر مادر را برای حدود شش ماه سفارش می کند و به دنبال آن تغذیه با شیر مادر را همراه با غذاهای دیگر برای یک سال دیگر یا بیشتر سفارش می کند. شیردهی طولانی مدت با مزایای سلامتی بالقوه، همچون خطر کمتر عفونت و برخی بیماری ها همراه می باشد. برای این مطالعه، محققان بیشتر از ۷۸۰۰ نوزاد متولد شده در بریتانیا را از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ تا وقتی که به سن ۱۴ سالگی رسیدند، دنبال کردند. ۲۳ درصد از نوزادان به مدت شش ماه یا بیشتر با شیر مادر تغذیه شدند و حدود ۳۴ درصد اصلاً از شیر مادر تغذیه نمی کردند. بچه ها در سنین ۵، ۷، ۱۱ و ۱۴ سالگی، آزمون هایی را برای سنجش مهارت های روابط کلامی و مکانی انجام دادند. نمرات آزمون ها در بین بچه هایی که برای مدت طولانی تری از شیر مادر تغذیه می کردند، بالاتر بود. همه زنان نمی توانند به نوزادشان شیر دهند و این بدان معنا نیست که فرزندان آنها در وضعیت نامساعدی قرار خواهند گرفت. پریرا-الیاس اظهار داشت: «فواید بالقوه در توانایی شناختی در میان کودکانی که برای چندین ماه از شیر مادر تغذیه می کنند، معادل تنها ۲ تا ۳ امتیاز ضریب هوشی در مقیاس ضریب هوشی معمولی با میانگین ۱۰۰ است.» منبع: minfood.ir 1401/03/13 17:45:45 5.0 از 5 659 تگهای خبر: برنامه , بیمار , بیماری , تغذیه این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۴ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی