خوردن تخم مرغ سبب تقویت سلامت قلب می شود محققان چینی می گویند؛ پژوهشگران نشان داده اند که چگونه مصرف متعادل تخم مرغ می تواند میزان متابولیت های سالم برای قلب را در خون افزایش دهد. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از هلث لاین، یافته ها نشان میدهد که خوردن یک عدد تخم مرغ در روز ممکنست به کاهش خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی عروقی کمک نماید. تخم مرغ منبع غنی از کلسترول غذایی است، اما حاوی انواع مواد مغذی ضروری هم است. شواهد متناقضی در مورد این که آیا مصرف تخم مرغ برای سلامت قلب مفیدست یا مضر، وجود دارد. نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ شامل تقریباً نیم میلیون بزرگسال در چین، نشان داد افرادی که روزانه تخم مرغ می خورند (حدود یک تخم مرغ در روز) نسبت به افرادی که کمتر تخم مرغ می خورند، بطور قابل توجهی کمتر در معرض خطر ابتلاء به بیماری قلبی و سکته هستند. اکنون، برای درک بهتر این رابطه، پژوهشگران این کار یک مطالعه انجام داده اند که چگونه مصرف تخم مرغ بر نشانگرهای سلامت قلب و عروق در خون تأثیر می گذارد. «لانگ پان»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه پکن چین، می گوید: «مطالعات کمی به نقش متابولیسم کلسترول پلاسما در ارتباط بین مصرف تخم مرغ و خطر بیماریهای قلبی عروقی پرداخته اند، بدین سبب ما می خواستیم به حل این شکاف کمک نماییم.» تجزیه و تحلیل آنها نشان داد افرادی که مقدار متوسط تخم مرغ می خوردند دارای سطوح بالاتر پروتئینی به نام آپولیپوپروتئین A۱ در خون خود بودند که یک واحد سازنده از کلسترول خوب HDL است. این افراد به ویژه مولکول های HDL بزرگ تری در خون خود داشتند که به پاکسازی کلسترول از رگ های خونی کمک می نماید و در نتیجه از انسدادهایی که می تواند منجر به حملات قلبی و سکته شود، محافظت می نماید. محققان همین طور ۱۴ متابولیت را شناسایی نمودند که با بیماری قلبی مرتبط هستند. آنها دریافتند شرکت کنندگانی که تخم مرغ کمتری می خوردند، در مقایسه با افرادی که تخم مرغ می خوردند، سطوح پایین تری از متابولیت های مفید و سطوح بالاتری از متابولیت های مضر در خونشان داشتند. به گفته پژوهشگران، مطالعات بیشتری برای تأیید نقش علّی متابولیت های لیپید در ارتباط بین مصرف تخم مرغ و خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی عروقی مورد نیاز است. خبرگزاری مهر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید 1401/03/16 09:22:01 5.0 از 5 820 تگهای خبر: بیمار , بیماری , تخم مرغ , سلامت این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۱ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی