کمبود ویتامین D می تواند منجر به زوال عقل شود محققان استرالیایی می گویند؛ مین فود: زوال عقل یکی از دلیلهای اصلی ناتوانی و وابستگی در بین سالمندان در سراسر جهان است که با افزایش سن بر تفکر و رفتار تأثیر می گذارد. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از ساینس دیلی، تحقیقات ژنتیکی جدید پژوهشگران دانشگاه ساوت استرالیا ارتباط مستقیم بین زوال عقل و کمبود ویتامین D را نشان میدهد. این مطالعه با بررسی ارتباط بین ویتامین D، خطر زوال عقل و سکته مغزی را نشان داد: • سطوح پایین ویتامین D با حجم کمتر مغز و افزایش ریسک زوال عقل و سکته مرتبط بود. • تحلیل و بررسی های ژنتیکی از اثر کمبود ویتامین D و زوال عقل پشتیبانی می کند. • در بعضی از جمعیت ها تا ۱۷ درصد از موارد زوال عقل ممکنست با افزایش سطح طبیعی ویتامینD در همه افراد قابل پیشگیری باشد. زوال عقل یک سندرم مزمن یا پیشرونده است که منجر به زوال عملکرد شناختی می شود. در سراسر جهان، بیش از ۵۵ میلیون نفر مبتلا به زوال عقل هستند که هر ساله ۱۰ میلیون مورد جدید تشخیص داده می شود. در این مطالعه، داده های ۲۹۴، ۵۱۴ شرکت کننده تحلیل و بررسی شد و تأثیر سطوح پایین ویتامین دی (۲۵ نانومول در لیتر) و خطر زوال عقل و سکته مغزی بررسی گردید. پروفسور «الینا هیپونن»، محقق ارشد، می گوید: «این یافته ها برای پیش گیری از زوال عقل و درک نیاز به از بین بردن کمبود ویتامین D مهم هستند.» پروفسور هیپونن می گوید: «ویتامین D یک پیش ساز هورمونی است که بطور فزاینده ای برای تأثیرات گسترده، همچون بر سلامت مغز شناخته می شود.» وی در ادامه اضافه کرد: «مطالعه ما نخستین مطالعه ای است که با بهره گیری از تحلیل و بررسی های ژنتیکی قوی در بین جمعیت زیادی، تأثیر سطوح بسیار پایین ویتامین D را بر خطرات زوال عقل و سکته مغزی بررسی می کند.» این یافته ها باتوجه به شیوع بالای زوال عقل در سراسر جهان بسیار قابل توجه است. برای افرادی که بهر دلیلی ممکنست ویتامین D کافی از نور خورشید دریافت نکنند، اصلاح رژیم غذایی ممکنست کافی نباشد و ممکنست به مکمل نیاز باشد. خبرگزاری مهر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید منبع: minfood.ir 1401/03/30 07:56:30 5.0 از 5 1322 تگهای خبر: رژیم غذایی , سلامت , غذا , هورمون این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی ابداع آزمایشی جدید برای پیشبینی بیماری تحلیل عضلات محصولات اصلاح ژنتیکی در چه صورت حلال خواهند بود ماهیچه ها خطر مبتلا شدن به دیابت را کم می کنند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۲ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی