صبحانه مفصل در کاهش وزن تاثیری ندارد یافته محققان اسكاتلندی؛ مین فود: افرادی که رژیم می گیرند و معتقدند خوردن یک صبحانه مفصل و بدنبال آن یک شام کوچک مطمئن ترین راه برای کاهش وزن می باشد، احیانا از یافته های یک مطالعه جدید و کوچک بسیار ناامید خواهند شد. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، «الکساندرا جانستون»، نویسنده این مطالعه و متخصص تغذیه در دانشگاه آبردین اسکاتلند، اظهار داشت: «مفهوم زمان خوردن غذا برای تأثیرگذاری بر سلامت همیشه مطرح بوده است. این سفارش که "همانند یک پادشاه صبحانه بخور و مانند یک فقیر شام بخور" طرفداران زیادی دارد.» وی در ادامه می افزاید: «تحقیقات قبلی پیشنهاد کرده اند که خوردن سریع در روز روند کاهش وزن را بیشتر می کند و بر متابولیسم انرژی در مقایسه با خوردن دیرتر در روز تأثیر می گذارد.» محققان یک آزمایش رژیم غذایی شامل ۱۶ مرد و ۱۴ زن انجام دادند. نویسندگان مطالعه توضیح دادند که به مدت یک ماه، هر شرکت کننده بطور تصادفی از یک رژیم غذایی مفصل در بامداد یا یک رژیم غذایی مفصل در عصر پیروی کردند. تمام وعده های غذایی برمبنای ۳۰ درصد پروتئین، ۳۵ درصد کربوهیدرات و ۳۵ درصد چربی بود، در صورتیکه کل کالری دریافتی روزانه ثابت بود. کسانی که رژیم غذایی سنگین صبحگاهی داشتند ۴۵ درصد از کالری روزانه خودرا در وعده صبحانه دریافت نمودند و بعد از آن به ترتیب ۳۵ درصد و ۲۰ درصد در وعده ناهار و شام مصرف کردند. در مقابل، کسانی که رژیم غذایی سنگین عصرگاهی داشتند از تقسیم کالری روزانه ۲۰، ۳۵ و ۴۵ درصد پیروی کردند. در اختتام ماه، همه شرکت کنندگان یک هفته استراحت کردند، و بعد از آن یک تغییر وضعیت انجام شد: برای ماه بعد، همه صبحانه خوران به شام خوران تبدیل شدند و بالعکس. جانستون اظهار داشت: «ما دریافتیم که کاهش وزن با هر دو رژیم غذایی مشابه بود.» همه شرکت کنندگان مقدار قابل توجهی از وزن خودرا از دست دادند، اما هیچ یک از الگوهای غذایی موجب کاهش وزن بیشتر نشد. با این حال، جانستون یک تفاوت بزرگ بین این دو سبک غذا خوردن را شناسایی کردند: کاهش گرسنگی در میان کسانی که رژیم غذایی سنگین صبحگاهی داشتند. جانستون می گوید: «گرسنگی یکی از اصلی ترین دلایلی است که افراد از رژیم کاهش وزن یا کالری محدود پیروی نمی کنند. بدین سبب اگر استراتژی های رژیمی داشته باشیم که می تواند به کنترل گرسنگی کمک نماید، در دنیای واقعی مفید خواهد بود.» 1401/06/27 12:24:44 5.0 از 5 625 تگهای خبر: آب , تغذیه , چربی , رژیم غذایی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی