ارتباط تغذیه با شیرمادر با وزن سالم کودک در آینده محققان می گویند؛ مین فود: تحقیقات نشان داده است که تغذیه نوزاد بر وزن و سلامتی آینده او تأثیر می گذارد. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، یک مطالعه جدید این مساله را تأیید می کند و نشان میدهد کودکان ۹ ساله ای که به مدت ۶ ماه یا بیش از شیر مادر تغذیه شده بودند نسبت به همسالان خود که هیچ گاه از شیر مادر تغذیه نکرده بودند، درصد چربی بدن کمتری داشتند. محققان همین طور دریافتند کودکانی که تا پیش از ۱۸ ماهگی به آنها نوشابه نداده بودند نیز در ۹ سالگی چربی کمتری داشتند. «کاترین کوهن»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کلرادو، می گوید: «دوران نوزادی مرحله لطمه پذیری از زندگی است که با تغییرات رشدی قابل توجه مشخص می شود، و در این دوران، قرار گرفتن در معرض محیط ممکنست اثرات طولانی مدتی بر متابولیسم و فیزیولوژی فرد داشته باشد.» وی در ادامه می افزاید: «این مطالعه داده های اولیه را برای پشتیبانی از اینکه انواع غذاهای معرفی شده در دوران شیرخوارگی ممکنست در مستعد کردن افراد به افزایش چربی بدن در دوران کودکی دخیل باشد، ارائه می کند. همچنین، این رفتارها می تواند اهدافی برای مداخلات با هدف جلوگیری از شروع چاقی و بیماریهای متابولیک ارتباط داشته باشد.» محققان داده های بیش از ۷۰۰ جفت مادر-کودکی را تحلیل و بررسی کردند و بررسی کردند که چگونه سبک زندگی و محیط مادر در دوران حاملگی بر رشد و تکامل فرزندش تأثیر می گذارد. مادران مصاحبه ها را در زمانی که نوزادانشان ۶ و ۱۸ ماهه بودند، تکمیل کردند و به سؤالاتی در مورد تغذیه، همچون این که آیا کودک با شیر مادر یا شیشه شیر تغذیه می شد، و زمانی که کودک با غذاهای سفره آشنا شد، پاسخ دادند. شیرخواران برمبنای طول شیردهی، سن شروع مصرف غذاهای کمکی و زمانی که با نوشابه آشنا شدند گروه بندی شدند. حدود دو سوم نوزادان حداقل به مدت شش ماه با شیر مادر تغذیه شده بودند، در صورتیکه ۷۳ درصد از ۵ ماهگی یا بیشتر آغاز به خوردن غذاهای سفره کردند. بیشتر نوزادان، ۸۶ درصد، تا پس از ۱۸ ماهگی مصرف نوشابه نداشتند. در حالی که الگوهای تغذیه نوزاد با چربی بدن در سن ۵ سالگی مرتبط نبود، هم مدت کوتاه تر شیردهی و هم مصرف سریع نوشابه با افزایش سریع تر چربی بدن بین این دو نقطه و با درصد بالاتر چربی بدن در سن ۹ سالگی همراه بود. نوزادانی که کمتر از ۶ ماه با شیر مادر تغذیه شده بودند، در ۹ سالگی ۳.۵ درصد چربی بدن بیشتری نسبت به همتایان خود که مدت طولانی تری از شیر مادر تغذیه کرده بودند، داشتند. نوزادانی که پیش از ۱۸ ماهگی نوشابه مصرف کرده بودند، بطور متوسط در ۹ سالگی ۷.۸ درصد چربی بدن بیشتری داشتند. 1402/07/16 17:33:08 5.0 از 5 678 تگهای خبر: بیمار , بیماری , تغذیه , چاقی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۱ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی