ارتباط رژیم غذایی DASH و کاهش زوال شناختی در زنان بالای ۴۰ سال گزارش جدید محققان؛ به گزارش مین فود، تحقیقات جدید نشان داده است خانمهایی که در دوران میانسالی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب پیروی می کنند، با افزایش سن در معرض کمتر خطر زوال قدرت شناختی قرار دارند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از هلث لاین، رژیم غذایی سالم برای قلب با خطر کمتری برای زوال شناختی در طول پیری مرتبط می باشد. رژیم های غذایی سالم برای قلب اثرات مثبتی بر فشار خون و سلامت سلول های مغز دارند. افرادی که از یک رژیم غذایی سالم برای قلب استفاده می نمایند، اغلب تغییرات دیگری در شیوه زندگی خود دارند. رژیم غذایی DASH روشی برای غذا خوردن است که جهت کمک به افراد برای کاهش فشار خون طراحی شده است. همچنین مشخص شده است که این رژیم، خطر ابتلاء به بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی را در افراد می کاهد. این مطالعه نشان داد خانمهایی که از برنامه سلامت قلب در دوران میانسالی پیروی می کردند، با افزایش سن، کمتر نشانه های زوال شناختی را نشان می دادند. علاوه بر این، هر چه آنها رژیم غذایی را با دقت بیشتری دنبال کنند، کمتر احتمال دارد این مشکلات را تجربه کنند. این مطالعه شامل داده های ۵۱۱۶ زن بود که در مطالعه سلامت زنان دانشگاه نیویورک ثبت نام کرده بودند. زنانی که در مطالعه شرکت کردند، در زمان آغاز به طور متوسط ۴۶.۳ سال داشتند. برای این که ببینند زنان چه نوع رژیمی مصرف می کنند، محققان از آنها خواستند پرسشنامه های دفعات غذا را پر کنند. داده های جمع آوری شده در مرحله بعدی در مورد این که چقدر تغذیه آنها با رژیم غذایی DASH مطابقت دارد، امتیازدهی شد. سپس زنان برای سه دهه بعد دنبال شدند. و در انتها آن دوره، از آنها خواسته شد تا هر نوع مشکلات شناختی را که تجربه کرده اند گزارش کنند. برای ارزیابی گزارش های زنان، محققان از آنها شش سوال پرسیدند که نشان دهنده اختلال شناختی خفیف است که می تواند منجر به زوال عقل در آینده شود. به عنوان مثال، از آنها در مورد مواردی مانند این که آیا در یافتن مسیر خود در خیابان های آشنا مشکل داشته اند یا در به خاطر سپردن وقایع اخیر مشکل داشته اند، سؤال شد. یافته ها نشان داد کسانی که بیشترین پیروی از رژیم غذایی DASH را داشتند، ۱۷ درصد کمتر در معرض خطر گزارش چندین شکایتی بودند. رژیم های غذایی سالم برای قلب مانند رژیم غذایی DASH سرشار از مواد مغذی خاص و ترکیبات زیست فعال می باشند که معمولا در سبزیجات، میوه ها، حبوبات، آجیل ها و دانه ها یافت می شوند. «کلسی کاستا»، متخصص تغذیه، توضیح داد: «این اجزا دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند، به صورت بالقوه استرس اکسیداتیو مغز را کم می کنند و در عین حال نوروژنز (تشکیل سلول های عصبی) و اتصال عصبی را تقویت می کنند و به سلامت و عملکرد کلی مغز کمک می کنند.» وی تصریح کرد: «رژیم غذایی DASH همینطور فشار خون بالا را می کاهد. فشار خون بالا یک عامل خطر شناخته شده برای زوال شناختی است.» در نهایت، او اظهار داشت که یک رژیم غذایی سالم برای قلب می تواند تغییرات مثبتی در میکروبیوم روده ایجاد نماید. این امکان دارد با کاهش التهاب و پشتیبانی از تولید انتقال دهنده های عصبی که بر خلق و خو و عملکرد شناختی تاثیر می گذارند، از زوال شناختی با افزایش سن جلوگیری نماید. 1402/08/08 14:56:12 5.0 از 5 633 تگهای خبر: آنتی اكسیدان , برنامه , بیمار , بیماری این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۲ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی