مصرف اندک کربوهیدرات برای مبتلایان به دیابت نوع 1 مفید می باشد محققان سوئدی می گویند؛ به گزارش مین فود، تحقیقات جدید نشان داده است که رژیم غذایی کم کربوهیدرات به افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ کمک می نماید تا قند خون خویش را کنترل کنند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، «سوفیا استرن ایزاکسون»، محقق ارشد این مطالعه و متخصص تغذیه در دانشگاه گوتنبرگ سوئد، می گوید: «این مطالعه نشان داده است که یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات متوسط سطح قند خون را می کاهد و بیماران می توانند قند خون خویش را در محدوده هدف نگه دارند، که در کاهش خطر صدمه اعضای بدن برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ مفید می باشد.» در دیابت نوع ۱، لوزالمعده انسولین کمی تولید می کند یا اصلاً انسولین تولید نمی کند تا قند خون بتواند بعنوان انرژی وارد سلول ها شود. بدون انسولین، قند خون افزایش خواهد یافت و می تواند سبب صدمه جدی به اندام ها شود. محققان خاطرنشان کردند که برای ایمنی، هر فردی که دیابت نوع ۱ دارد و تغییرات عمده در مصرف کربوهیدرات را در نظر می گیرد، ابتدا باید با عرضه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کند. این مورد بخصوص برای کودکان مبتلا به دیابت نوع ۱ صادق است. برای این مطالعه، محققان به صورت تصادفی ۲۵ مرد و ۲۵ زن مبتلا به دیابت نوع ۱ (میانگین سن: ۴۸ سال) را به یک رژیم غذایی سنتی با کسب ۵۰ درصد انرژی از کربوهیدرات ها یا یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات متوسط با کسب ۳۰ درصد انرژی از کربوهیدرات ها اختصاص دادند. همه آنها سطح قند خونشان بالا بود و از سرنگ انسولین یا پمپ انسولین استفاده می کردند. یک دستگاه پایش مداوم قند خون برای ثبت سطح قند خون حداقل هر ۱۵ دقیقه در طول ۱۶ هفته استفاده شد. هر دو رژیم دارای سطوح سالم چربی و کربوهیدرات و شامل سبزیجات، کربوهیدرات های غنی از فیبر، چربی های غیراشباع، آجیل، دانه ها و حبوبات بودند. محققان دریافتند که میزان قند خون برای افرادی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کنند، نسبت به یک رژیم غذایی سنتی با کربوهیدرات بالاتر، به مدت طولانی تری در محدوده هدف کنترل قندخون قرار دارد. همچنین، زمان افزایش قند خون در روز ۸۵ دقیقه کاهش پیدا کرد. ایزاکسون در بیانیه خبری دانشگاه اظهار داشت: «رژیم غذایی کم کربوهیدرات متوسط می تواند گزینه درمانی خوبی برای بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۱ با سطح گلوکز بالا باشد. با این وجود، مهم می باشد که رژیم غذایی سالم باشد، با تمرکز ویژه بر کیفیت چربی و کربوهیدرات، و میزان کربوهیدرات ها بسیار کم نباشد.» منبع: مین فود 1402/10/12 09:03:04 5.0 از 5 552 تگهای خبر: ایمنی , بهداشت , بیمار , تغذیه این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۱ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی