این مواد غذایی به کلیه ها صدمه می زنند به گزارش مین فود، افراد مبتلا به مشکلات کلیوی باید از مصرف بعضی مواد غذایی و نوشیدنی ها دور بمانند تا مانع از صدمه دیدگی دائمی کلیه ها شوند. به گزارش مین فود، کلیه ها برای حفاظت از سلامت بدن بسیار مهم هستند درحالی که نقش ویژه ای هم در دفع سموم از بدن و کنترل فشار خون دارند. بهداشت نیوز در گزارشی آورده که فقط ژنتیک نیست که در خطر مبتلا شدن به مشکلات در ارتباط با سلامت کلیه نقش دارد بلکه انتخاب های غذایی ما هم می تواند نقش مهمی در سلامت کلیه ها داشته باشد. بنابراین، افراد مبتلا به مشکلات کلیوی باید از مصرف بعضی مواد غذایی و نوشیدنی ها دور بمانند تا مانع از صدمه دیدگی دائمی کلیه ها شوند. البته افراد سالم هم نباید در مصرف این مواد غذایی و نوشیدنی ها زیاده روی کنند. در ادامه این مطلب، به معرفی مواد غذایی اشاره خواهیم کرد که زیاده روی در مصرف آنها می تواند برای کلیه ها صدمه رسان باشد. این خوراکی ها عبارتند از: ۱. گوشت های قرمز اگر می خواهید به افزایش سلامت کلیه هایتان کمک کنید، میزان گوشت قرمز در رژیم غذایی شما نباید بیشتر از ۳ وعده مصرفی کنترل شده در طول هر هفته باشد. مطالعات مختلفی نشان داده اند که زیاده روی در مصرف گوشت قرمز با پیشروی بیماری های کلیوی تا مراحل پیشرفته ارتباط دارد، درحالی که استفاده از خوراکیهای جایگزین به جای گوشت قرمز می تواند خطر پیشروی بیماری های کلیوی را تا ۶۲ درصد کم کند. ۲. اسفناج اگر به مشکلات کلیوی مبتلا نشده اید و هیچ بیماری خاصی ندارید، لازم نیست در رابطه با مصرف اسفناج نگران شوید بلکه اتفاقا باید اسفناج را به رژیم غذایی تان اضافه کنید. اما افراد مبتلا به بیماری های کلیوی نباید از اسفناج استفاده نمایند. هر نصف لیوان از اسفناج می تواند حدود ۱۲۶۰ میلی گرم اگزالات داشته باشد که بطور قطع برای بیماران کلیوی مشکل ساز است. یکی از مطالعات انتشار یافته Journal of the American Society of Nephrology هم نشان داده است که افزایش دریافت اگزالات از راه مواد غذایی مختلف مانند اسفناج، خطر شکل گیری سنگ کلیه را ۲۰ درصد بالا می برد. ۳. فراورده های گوشتی اگر واقعا به حفاظت از سلامت کلیه ها اهمیت می دهید باید مصرف فراورده های گوشتی را به حداقل برسانید و اگر مبتلا به بیماری های کلیوی هستید، حتما باید مصرف این خوراکی ها را متوقف کنید. مطالعات مختلفی نشان داده اند که مصرف فراورده های گوشتی با پیشروی بیماری های کلیوی تا مراحل پیشرفته ارتباط دارد و حتی می تواند سبب مبتلا شدن به سرطان کلیه شود. ۴. چیپس خوراکیهای شور مانند انواع چیپس فقط سبب افزایش اندازه دور کمر نمی شود بلکه به سلامت کلیه ها هم صدمه می رساند. یکی از مطالعات انتشار یافته در Kidney and Blood Pressure Research نشان داده است که وجود نمک زیاد در رژیم غذایی، احتمال مبتلا شدن به اختلال در عملکرد کلیه را ۲۹ درصد بالا می برد. نکته مهم اینست که افراد سالم هم با زیاده روی در دریافت نمک و مصرف منظم و کنترل نشده چیپس ها، احتمال مبتلا شدن به این اختلالات کلیوی را بیشتر می کنند. ۵. نوشابه های گازدار و شیرین اگر به مصرف نوشابه های شیرین و گازدار عادت دارید، بطور قطع باید به خاطر سلامت کلیه هایتان در این عادت نادرست تجدیدنظر کنید. مطالعات علمی نشان داده اند که اگر تعداد دفعات استفاده از این نوشابه ها به بیشتر از ۴ وعده مصرفی در طول هفته برسد، احتمال مبتلا شدن به بیماری های کلیوی مزمن هم تا حدود زیادی افزایش پیدا میکند. بنابراین، اگر می خواهید از مبتلا شدن به مشکلات کلیوی جلوگیری کنید، بطور قطع باید نوشابه ها را از رژیم غذایی روزانهتان کنار بگذارید. 1402/11/19 13:53:48 5.0 از 5 655 تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , پیشرفت این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۱ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی