خوردن قارچ سمی پس از پختن هم خطر دارد

متخصص قارچ شناسی پزشكی؛

خوردن قارچ سمی پس از پختن هم خطر دارد به گزارش مین فود، یک دکترای تخصصی قارچ شناسی پزشکی اظهار داشت: حرارت و پختن قارچ های سمی نمی تواند سموم موجود در آنها را از بین ببرد.



به گزارش مین فود به نقل از مهر، انسیه لطفعلی، با تأکید بر این که حرارت و پخت نمی تواند سموم موجود در قارچ های سمی را از بین ببرد، اضافه کرد: هیچ گاه با جوشاندن، سرخ کردن و یا حرارت دادن، از سمیت قارچ کم نمی گردد.
وی با اعلان اینکه تعدادی از این قارچ های سمی عوارض پوستی هم بدنبال دارند، اظهار داشت: حتی دست زدن به قارچ های سمی هم می تواند سبب مسمومیت افراد شده و عوارض مختلفی به همراه داشته باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: افراد بطور جد از کندن قارچ در طبیعت و حتی دست زدن به آن خودداری کرده و به هیچ وجه قارچ فله ای و یا بسته بندی شده بدون آرم سلامت را خریداری نکنند.
لطفعلی درباره ی قارچ های که در کارخانه ها تولید می شوند نیز توضیح داد: این قارچ ها در وضعیت خاصی تولید، استریل و شست و شو می شوند ضمن این که در روند تولید مهارتهای برای از بین بردن سموم شیمیایی قارچ استفاده می شود و با شست و شوی معمولی قارچ ها قابل استفاده اند.
وی اشاره کرد: به زمانی که از آخرین سم پاشی تا برداشت محصول در مزرعه باید سپری شود دوره کارنس گفته می شود؛ در این بازه زمانی سموم شیمایی تجزیه شده و به حد قابل قبولی می رسد که کمترین لطمه را برای سلامت فرد دارد بدین سبب سپری شدن این دوره مهم می باشد.
لطفعلی با اعلان اینکه حد مجاز و استانداردی برای سم زدایی قارچ های کارخانه ای وجود دارد، افزود: اگر سموم از حد مجاز استاندارد پایین تر و یا در سطح استاندارد باشند و مکانیسم های استریل به درستی صورت گیرد، قارچ های کارخانه ای با شست و شوی معمولی قابل استفاده خواهد بود.
این متخصص قارچ شناسی پزشکی اضافه کرد: افراد در صورت نیاز می توانند قارچ های صنعتی تولید کارخانه که دارای نشان و برچسب سلامت هستند را خریداری کنند.


منبع:

1403/03/20
10:32:45
5.0 از 5
243
تگهای خبر: استاندارد , بسته بندی , پزشك , خرید
این مطلب مین فود مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است