رژیم غذایی گیاهی می تواند سبب افزایش طول عمر شود نتایج یك مطالعه اثبات كرد؛ مین فود: یک مطالعه بزرگ تأیید می کند که یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاهخواری که برای نجات کره زمین طراحی شده است، عمر مردم را نیز می افزاید. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، دکتر «والتر ویلت»، استاد اپیدمیولوژی و تغذیه در دانشگاه هاروارد و محقق ارشد، می گوید: «تغییر نحوه غذا خوردن می تواند به کُند کردن روند تغییرات آب و هوایی کمک نماید. و آن چه برای کره زمین سالم تر است برای انسان نیز سالم تر است.» این رژیم که به عنوان رژیم سلامت سیاره ای (PHD) شناخته می شود، بر غذاهای گیاهی با حداقل میزان فرآوری تاکید دارد، در صورتیکه مصرف متوسط گوشت و غذاهای لبنی در آن مجاز است. مطالعه جدید از داده های سلامتی بیش از ۲۰۰۰۰۰ مرد و زن بهره برد که تا ۳۴ سال تحت نظر بودند. محققان دریافتند افرادی که رژیم غذایی آنها بیشتر با رژیم PHD مطابقت دارد، ۳۰ درصد کمتر در معرض خطر مرگ سریع در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی آنها کمترین تطابق را دارد، بودند. این مطالعه نشان داد که این مساله برای هر علت اصلی مرگ نظیر سرطان، بیماری قلبی و بیماری ریوی صادق است. هیچ یک از شرکت کنندگان در ابتدا بیماری مزمن حادی نداشتند. آنها پرسشنامه های غذایی را هر چهار سال یکبار تکمیل کردند و برمبنای دریافت ۱۵ گروه غذایی همچون سبزیجات، مرغ، غلات کامل و آجیل امتیازدهی شدند. این مطالعه نشان داد افرادی که عادات غذایی آنها تطابق بیشتری با PHD داشت، تأثیر مثبت بیشتری بر محیط زیست نیز داشتند. در مقایسه با آنهایی که پایین ترین میزان پایبندی را داشتند، تأثیر آنها شامل ۲۹ درصد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بود. به گفته پژوهشگران، استفاده کمتر از زمین برای تولید مواد غذایی، کلیدی برای ترویج جنگل کاری مجدد است. جنگل کاری مجدد کلید کاهش سطح گازهای گلخانه ای است که به تغییرات آب و هوایی دامن می زند. ویلت در بیانیه خبری هاروارد اظهار داشت: «یافته ها نشان می دهند که سلامت انسان و سیاره چقدر به هم مرتبط هستند. تغذیه سالم موجب افزایش پایداری محیطی می شود که به نوبه خود برای سلامت و رفاه هر فرد روی زمین لازم است.» 1403/03/24 13:58:30 5.0 از 5 502 تگهای خبر: آب , بیمار , بیماری , تغذیه این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی