رژیم غذایی مناسب برای سلامت قلب افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ یافته جدید محققان؛ به گزارش مین فود، یک مطالعه جدید نشان داده است که دو رژیم غذایی سالم شناخته شده می توانند خطر بیماری قلبی را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ کاهش دهند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان گزارش دادند افرادی که رژیم مدیترانه ای یا رژیم غذایی DASH مصرف می کردند سطوح پایین تری از نشانگرهای خونی داشتند که در محیط های بالینی برای ارزیابی خطر سلامت قلب استفاده می شود. محقق ارشد «آرپیتا باسو»، دانشیار علوم حرکتی و تغذیه در دانشگاه نوادا، اظهار داشت: «هر دو رژیم غذایی DASH و مدیترانه ای ارتباط های محافظتی را نشان دادند، به این مفهوم که این الگوهای غذایی می توانند در صورت مصرف منظم تفاوت ایجاد کنند.» مطالعه جدید مبتنی بر مطالعه قبلی است که در آن محققان رژیم های DASH و مدیترانه ای را با تجمع کمتر چربی در اطراف قلب و سخت شدن کمتر شریان ها مرتبط کردند. برای این مطالعه، ۱۲۵۵ بزرگسال به مدت شش سال پیگیری شدند که ۵۶۳ نفر از آنها دیابت نوع ۱ داشتند. محققان رژیم غذایی افراد را با استفاده از پرسشنامه ارزیابی کردند تا ببینند چه کسی به روشی مشابه رژیم غذایی مدیترانه ای یا DASH غذا می خورد. آنها دریافتند که بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۱ تمایل به مصرف رژیم های غذایی پرچرب دارند، چونکه شرایط آنها مستلزم کاهش کربوهیدرات است. آنها تمایل دارند پروتئین حیوانی را جایگزین کنند که می تواند چربی اشباع شده و کلسترول بالایی داشته باشد. باسو اظهار داشت: «نیاز فوری برای رسیدگی به کیفیت رژیم غذایی در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۱ وجود دارد.» وی اضافه کرد: «غذاهای خاصی که بخشی از این الگوهای غذایی هستند، مانند زیتون و آجیل در رژیم غذایی مدیترانه ای، می توانند به رژیم غذایی اضافه شوند، حتی اگر کل رژیم غذایی قابل تغییر نباشد.» منبع: minfood.ir 1403/04/22 16:18:04 5.0 از 5 558 تگهای خبر: بیمار , بیماری , تغذیه , چربی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۲ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی