کدام رژیم غذایی احتمال مبتلا شدن به کووید ۱۹ را کاهش می دهد محققان اندونزیایی دریافتند؛ به گزارش مین فود، موارد مبتلا شدن به کووید در تابستان سال جاری افزایش پیدا کرده است، اما یک مطالعه جدید نشان داده است که پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای امکان دارد شما را از عفونت در امان نگه دارد. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، محققان اندونزیایی دریافتند که رژیم غذایی سالم که بر میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، ماهی و چربی های مفید برای قلب مانند روغن زیتون و آجیل متمرکز است، خطر ابتلاء به کووید را می کاهد. «آندره سیاهان»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه سوماترای شمالی در اندونزی، می گوید: «مطالعات گوناگونی وجود دارد که بشدت کووید -۱۹ را با التهاب در بدن مرتبط می داند، در حالیکه رژیم غذایی مدیترانه ای به علت خواص ضدالتهابی آن شناخته شده است.» سیاهان اضافه کرد: «ما می دانیم که تغییر رژیم غذایی امکان دارد آسان نباشد، با این وجود، تنظیم تدریجی و ترکیب عناصر رژیم غذایی مدیترانه ای یک به یک در زندگی شما ایده خوبی خواهد بود.» به گفته محققان، «این نتایج می تواند نتایج سلامت عمومی قابل توجهی داشته باشد، و بر اهمیت تغذیه بهینه در جلوگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر تاکید می کند». برای بررسی این که آیا خطر عفونت و شدت بیماری امکان دارد توسط رژیم غذایی مدیترانه ای تغییر کند یا خیر، تیم پژوهش شش مطالعه با بیشتر از ۵۵۴۰۰ شرکت کننده از پنج کشور را که مابین سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ انتشار یافته بودند، بررسی کردند. سه مطالعه ارتباط «معناداری» بین رژیم غذایی مدیترانه ای و کاهش خطر ابتلاء به عفونت کووید را نشان دادند، در حالیکه دو مطالعه دیگر نتایج غیر قابل توجهی را نشان دادند. سیاهان اظهار داشت: «در تمام مطالعات، اشخاصی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کردند، خطر کمتری برای ابتلاء به عفونت داشتند.» بر اساس گفته های مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده، واکسیناسیون بهترین محافظت در مقابل بستری شدن در بیمارستان، نتایج سلامت طولانی مدت و مرگ در مقابله با کووید ۱۹ است. 1403/06/12 10:43:43 5.0 از 5 509 تگهای خبر: بیمار , بیمارستان , بیماری , تغذیه این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۲ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی