رژیم غذایی طلایی برای کنترل دیابت محققان توصیه كردند؛ مین فود: دیابت نوع 2 تا حدی به سبب ناتوانی سلول های بتای لوزالمعده در پاسخگویی لازم به قند خون ایجاد می شود. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، حالا، تحقیقات جدید نشان داده است که تغییر به یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات امکان دارد این اختلال عملکرد سلول های بتا را اصلاح نماید و سلامت بیماران را تقویت کند. «باربارا گوور»، سرپرست تیم پژوهش از دانشگاه آلاباما، تصریح کرد: «افراد دچار دیابت نوع ۲ که رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارند، می توانند سلول های بتا خویش را بازیابی کنند، نتیجه ای که با دارو نمی توان به دست آورد.» گوور در ادامه اضافه کرد: «یافته ها نشان داده است که افراد دچار دیابت نوع ۲ خفیف که مصرف کربوهیدرات خویش را کم می کنند، امکان دارد بتوانند دارو را قطع کنند و از خوردن وعده های غذایی و میان وعده هایی که پروتئین بیشتری دارند و نیازهای انرژی آنها را برآورده می کنند، بهره ببرند.» همانطور که تیم تحقیقاتی توضیح داد، دیابت نوع ۲ تا حدی به علت اختلال در عملکرد سلول های بتا و از دست دادن سلول های بتا ایجاد می شود. سلول های بتا در پانکراس (لوزالمعده) ساخته می شوند و انسولین تولید می کنند، هورمونی که انسان برای کنترل سطح قند خون به آن نیاز دارد. تیم او این نظریه را بیان کرد که صدمه به سلول های بتا امکان دارد، حداقل تا حدی، به علت مصرف بیش از اندازه غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند نان و ماکارونی باشد. در مطالعه جدید، تیم پژوهش ۵۷ بزرگسال دچار دیابت نوع ۲ را در یکی از دو رژیم غذایی قرار دادند. بعضی از بیماران از رژیم غذایی کم کربوهیدرات (۹٪ کربوهیدرات و ۶۵٪ چربی) استفاده کردند در حالیکه برخی دیگر از رژیم غذایی پر کربوهیدرات (۵۵٪ کربوهیدرات و ۲۰٪ چربی) استفاده کردند. تیم پژوهش گزارش داد همه اشخاصی که از رژیم های کم کربوهیدرات استفاده می کردند، شاهد بهبود قابل توجهی در پاسخ سلول های بتا به قند خون بودند. گوور اظهار داشت: «تحقیقات بیشتری برای تعیین این که آیا یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات می تواند عملکرد سلول های بتا را بازیابی کند و منجر به بهبودی در افراد دچار دیابت نوع ۲ شود، مورد نیاز است.» منبع: minfood.ir 1403/08/15 13:16:05 5.0 از 5 527 تگهای خبر: برند , بیمار , چربی , دارو این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۴ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی