رژیم غذایی غنی از امگا ۳ در کندی پیشرفت سرطان پروستات موثر است مین فود: تحقیقات اولیه نشان میدهد مردانی که بجای درمان سرطان پروستات کم خطر، انتظار هوشیارانه را انتخاب می کنند، ممکنست در صورت مصرف مکمل های روغن ماهی، شانس بقاء خودرا بالا برند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، دکتر «ویلیام آرونسون»، نویسنده این مطالعه و استاد اورولوژی در دانشگاه کالیفرنیا، تصریح کرد: «بسیاری از مردان به تغییرات سبک زندگی، همچون رژیم غذایی، برای مساعدت با مدیریت سرطان و جلوگیری از پیشرفت بیماری علاقمند هستند.» آرونسون اظهار داشت: «یافته های ما نشان میدهد که تنظیم رژیم غذایی می تواند بطور بالقوه پیشرفت سرطان را کم کند و زمان لازم را برای مداخلات تهاجمی تر افزایش دهد.» همانطور که پژوهشگران توضیح دادند، تغییرات در دستورالعمل های درمان سرطان پروستات موجب می شود خیلی از مردان دچار تومورهای با رشد آهسته، بجای درمان های ناتوان کننده، کنترل دقیق بر سرطان را انتخاب کنند. با این حال، حدود نیمی از مردانی که «انتظار هوشیارانه» را انتخاب می کنند، طی پنج سال بعد از تشخیص، به جراحی و / یا درمان دارویی برای تومور نیاز خواهند داشت. آیا راه هایی برای به تأخیر انداختن پیشرفت تومور وجود دارد؟ تیم آرونسون پی برد برخی مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در بعضی مکمل های ماهی و روغن ماهی ممکنست دراین خصوص کمک کننده باشند. برای کشف این موضوع، آنها ابتدا ۱۰۰ بیمار را انتخاب کردند که سرطان پروستات شأن در سطح پایین یا متوسط تشخیص داده شده بود و همه آنها انتظار هوشیارانه را انتخاب نموده بودند. مردان بطور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند: به رژیم غذایی عادی خود ادامه دهند (گروه کنترل)، یا به آنها مشاوره با هدف افزایش مصرف امگا ۳ داده شد که شامل استفاده از مکمل های روغن ماهی بود. همزمان به مردان سفارش شد که مصرف چربی های کم سالم به نام امگا ۶ را کاهش دهند. چربی های امگا ۶ اغلب در غذاهایی مانند چیپس، کلوچه، سس مایونز و سایر غذاهای سرخ شده یا فرآوری شده یافت می شوند. برای کمک به ردیابی این که چگونه این تغییرات رژیم غذایی ممکنست بر پیشرفت سرطان پروستات تأثیر بگذارد، تیم آرونسون بطور منظم «شاخص Ki-۶۷» هر مرد را آزمایش می کرد. Ki-۶۷ نشانگرهای زیستی خاصی را برای ردیابی سرعت تکثیر سلول های سرطان پروستات در طول زمان اندازه گیری می کند. یک سال بعد از مطالعه، مردانی که اهتمام در ایجاد تعادل در رژیم غذایی بین امگا ۳ و امگا ۶ داشتند، کاهش ۱۵ درصدی در شاخص Ki-۶۷ خودرا نشان دادند. از سوی دیگر، پژوهشگران گزارش دادند، مردانی که رژیم غذایی معمول خودرا دنبال می کردند، ۲۴ درصد افزایش در Ki-۶۷ نشان دادند. آرونسون می گوید: «این تفاوت مدلول دار نشان میدهد که تغییرات رژیم غذایی ممکنست به کُند کردن رشد سرطان کمک نماید و بطور بالقوه نیاز به درمان های تهاجمی تر را به تأخیر بیندازد یا حتی از آن جلوگیری کند». با این حال یک هشدار وجود داشت: حتی اگر کاهش فاکتورهای Ki-۶۷ مردان امیدوار کننده باشد، رژیم غذایی غنی از امگا ۳ درجه گلیسون آنها را که یکی دیگر از اندازه گیری های رایج پیشرفت سرطان پروستات است، تغییر نداد. بنابراین، تیم مطالعه اعتقاد دارند که تحقیقات بیشتری برای تأیید این که آیا افزایش مصرف امگا ۳ اثرات طولانی مدتی بر نتایج سرطان پروستات دارد یا خیر، مورد نیاز است. 1403/10/13 10:05:19 5.0 از 5 509 تگهای خبر: بیمار , بیماری , پیشرفت , چربی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۷ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی