نقش حفاظتی چای و قهوه در مقابل سرطان ها مین فود: بگفته پژوهشگران، قهوه صبحگاهی یا چای پس از ظهر ممکنست از شما در مقابل سرطان محافظت کند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، بررسی شواهد جدید نشان میدهد که مصرف قهوه و چای با کاهش خطر ابتلاء به سرطان های دهان، گلو و سر و گردن مرتبط می باشد. «یوان چین امی لی»، محقق ارشد و اپیدمیولوژیست دانشگاه یوتا، اظهار داشت: «حتی قهوه بدون کافئین نیز تأثیر مثبتی دارد.» به گفته پژوهشگران، سرطان سر و گردن هفتمین سرطان شایع در سرتاسر جهان است که تنها در سال ۲۰۲۰ حدود ۷۴۵۰۰۰ مورد جدید و ۳۶۴۰۰۰ مرگ و میر داشته است. برای این مطالعه، پژوهشگران داده های ۱۴ مطالعه قبلی را که شامل بالاتر از ۹۵۰۰ فرد دچار سرطان سر و گردن و نزدیک به ۱۶۰۰۰ فرد سالم بود، جمع آوری کردند. آنها دریافتند افرادی که بالاتر از چهار فنجان قهوه در روز می نوشند، در مقایسه با افرادی که قهوه نمی نوشند: • احتمال ابتلاء به سرطان سر و گردن ۱۷ درصد کمتر است • ۳۰ درصد احتمال ابتلاء به سرطان دهان کمتر است • احتمال سرطان گلو ۲۲ درصد کمتر است محققان دریافتند نوشیدن سه تا چهار فنجان قهوه در روز با کاهش ۴۱ درصدی خطر ابتلاء به سرطان هیپوفارنکس، نوعی سرطان که در آخر گلو رخ می دهد، مرتبط می باشد. نوشیدن چای احتمال ابتلاء به این سرطان را تا ۲۹ درصد کاست. و به نظر نمی رسد که کافئین تنها محرک این خطرات کم شده باشد چونکه نتایج نشان میدهد نوشیدن قهوه بدون کافئین با ۲۵ درصد کاهش خطر ابتلاء به سرطان دهان مرتبط می باشد. محققان اضافه کردند که مطالعات قبلی نشان داده است که نوشیدن قهوه فعالیت بیولوژیکی را که می تواند سبب بروز سرطان شود، سرکوب می کند. محققان دریافتند نوشیدن یک فنجان چای یا کمتر در روز خطر ابتلاء به سرطان سر و گردن را تا ۹ درصد کم می کند. با این حال، این مقاله بیان می کند که بالاتر از ۱ فنجان چای در روز با ۳۸ درصد بیشتر احتمال ابتلاء به سرطان گلو مرتبط می باشد. این خطر بالا رفته ممکنست ناشی از عامل تحریک کننده ریفلاکس اسید ناشی از چای در افراد باشد. ریفلاکس با خطر بالاتر سرطان گلو مرتبط می باشد. لی اظهار داشت: «این یافته ها نیاز به داده های بیشتر و مطالعات بیشتر در مورد تأثیر قهوه و چای بر کاهش خطر سرطان را تأیید می کند.» 1403/10/22 10:45:00 5.0 از 5 470 تگهای خبر: سرطان , قهوه , كافئین این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط مگر می شود آلودگی هوا را عادی کرد؟ یک عامل مهم بدخوابی سرطان های شایع در بین مردان افزایش مبتلایان به سرطان ریه در غیرسیگاریها در جهان نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۲ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی