هویج به درمان دیابت نوع ۲ کمک می کند؟ مین فود: پژوهشگران دانمارکی می گویند خوردن هویج برای سلامت مفید می باشد، به ویژه اگر دچار دیابت نوع 2 هستید. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، «لارس پرسکار کریستنسن»، استاد شیمی تحلیلی در دپارتمان فیزیک، شیمی و داروسازی دانشگاه دانمارک جنوبی، می گوید: «ما هویج را به عنوان یک جز بالقوه در سفارش های غذایی آینده برای دیابت نوع ۲ می بینیم.» دانشمندان با آزمایش بر روی موش ها دریافتند که ترکیبات فعال زیستی موجود در هویج ممکنست توانایی بدن در تنظیم قند خون را افزایش داده و بر ترکیب باکتری های روده تأثیر مثبت بگذارد. تیم مطالعه برای مساعدت با تعیین این که چگونه مواد مغذی موجود در سبزیجات نشاسته ای موجب ایجاد اثرات متابولیک می شوند، به بررسی پرداختند. در طی ۱۶ هفته، آنها اثرات هویج را با بهره گیری از موش های دچار دیابت نوع ۲ مورد مطالعه قرار دادند. برای تقلید از یک سبک زندگی معمولی و ناسالم، موش ها تحت یک رژیم غذایی پرچرب قرار گرفتند و به دو گروه تقسیم شدند: یک گروه رژیم غذایی حاوی ۱۰ درصد پودر هویج خشک شده دریافت نمودند، در صورتیکه گروه دیگر رژیم غذایی بدون هویج دریافت نمودند. تنها تفاوت بین این دو رژیم غذایی، ترکیب زیست فعال موجود در هویج بود. نتایج: پژوهشگران با بهره گیری از تست های تحمل گلوکز دریافتند که گروه پودر هویج تنظیم قند خون بهبود یافته ای را نشان می دهند. این یافته منطقی است برای اینکه ترکیبات زیست فعال موجود در هویج توانایی سلول ها را برای جذب قند می افزاید و در نتیجه به تنظیم قند خون کمک می نماید. علاوه بر این، نویسندگان می گویند که مصرف هویج انگار باکتری های روده را به سوی تعادل سالم تر سوق می دهد و به سود موش های دچار دیابت نوع ۲ بود. کریستنسن با اشاره به میلیاردها میکروارگانیسمی که در روده زندگی می کنند و نقش برجسته ی در هضم و سلامت دارند، اظهار داشت: «مطالعه ما نشان داد که افزودن هویج به رژیم غذایی، ترکیب میکروبیوم روده را تغییر می دهد.» بنابراین، آیا هویج می تواند به انسان کمک کند؟ پژوهشگران در مورد اعمال مستقیم یافته های خود بر روی انسان محتاط هستند و بر انجام تحقیقات بیشتر تاکید دارند. اگر ترکیبات موجود در هویج بتواند نتایج مشابهی را در انسان بوجود آورد، بطور بالقوه می تواند برای میلیونها نفر که با دیابت نوع ۲ زندگی می کنند مفید باشد. امید است که این یافته ها به راهی برای تقویت داروهای دیابت موجود منجر شود. نویسندگان پیشنهاد می کنند هویج خام یا کم پخته بهترین گزینه برای حفظ ترکیبات مفید آنست. منبع: minfood.ir 1403/11/07 12:07:39 5.0 از 5 457 تگهای خبر: دارو , درمان , رژیم غذایی , زندگی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست مصرف روزانه مولتی ویتامین در حفظ تحرک سالمندان موثر است تفاوت کبد چرب و هپاتیت چیست؟ به علاوه فیلم ابداع آزمایشی جدید برای پیشبینی بیماری تحلیل عضلات نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۳ بعلاوه ۱ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی