افزایش قد با یک لیوان شیر روزانه! به گزارش مین فود، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: با اصلاح باورهای غلط و ترویج مصرف شیر، میتوان نسل سالم تر و قوی تری تربیت کرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، عبدالرضا نوروزی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلان اینکه مصرف شیر باید فراتر از یک انتخاب فردی، به یک فرهنگ عمومی تبدیل گردد، اضافه کرد: در بعضی خانواده ها، حتی خانواده هایی که از نظر اقتصادی برخوردار می باشند، میزان مصرف شیر پایین است. این مساله نه فقط به بحث دسترسی، بلکه به عوامل فرهنگی و تبلیغات ناصحیح نیز بستگی دارد. برخی باورهای غلط سبب شده تا حتی خانواده هایی که امکان مصرف دارند، کمتر به استفاده از این ماده مغذی روی بیاورند. وی با اعلان اینکه توزیع شیر در مدارس می تواند گام بزرگی در افزایش سرانه مصرف آن باشد، بیان کرد: اگر مصرف شیر در مدارس نهادینه شود، نه فقط خردسالان از مزایای تغذیه ای آن بهره مند می شوند، بلکه فرهنگ مصرف شیر نیز به مرور تقویت خواهد شد. نوروزی با اشاره به نتایج یک پژوهش علمی توضیح داد: یک مقاله پخش شده در سال ۲۰۲۴ نشان داده است که مصرف روزانه یک لیوان شیر، یعنی حدود ۲۵۰ میلی لیتر، می تواند تأثیر قابل توجهی بر رشد قدی خردسالان داشته باشد. در این مطالعه، ۹ هزار کودک از سن شش تا شانزده سالگی مورد بررسی قرار گرفته اند و مشخص شده که کودکانی که روزانه شیر مصرف کرده اند، در شانزده سالگی بطور متوسط ۱.۱ سانتی متر بلندتر بوده اند. وی با اعلان اینکه این تأثیر در کشورهایی مانند ایران که میزان مصرف شیر کمتر است، می تواند حتی بیشتر باشد، اضافه کرد: برمبنای محاسبات آماری، در کشور ما این عدد ممکنست به ۱.۶ تا ۲ سانتی متر افزایش یابد. این مساله نشان میدهد که مصرف شیر می تواند نقش برجسته ی در سلامت و رشد خردسالان ایفا کند. نوروزی در گفتگو با برنامه «فراسو» با تکیه بر اهمیت توجه والدین به تغذیه خردسالان اظهار داشت: این که تنها با یک لیوان شیر بتوان به رشد بهتر و افزایش قد کودک کمک کرد، عدد بسیار قابل توجهی است. کوتاهی والدین دراین خصوص می تواند آثار بلندمدتی بر سلامت فرزندانشان بگذارد. حتی دو سانتی متر اختلاف قد در بزرگسالی می تواند تأثیرات مهمی در اعتمادبه نفس و سلامت افراد داشته باشد. منبع: مین فود 1404/03/13 11:10:57 5.0 از 5 544 تگهای خبر: برنامه , پزشك , تغذیه , درمان این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۳ بعلاوه ۱ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی