شناسایی پروتئین موثر در شكل گیری عدسی چشم

شناسایی پروتئین موثر در شكل گیری عدسی چشم مین فود: تهران - محققان دانشگاه دلاوِر آمریكا پروتئین جدیدی موسوم به «Celf1» شناسایی نمودند كه نقش مهمی در پاكسازی عدسی چشم و رشد مناسب آن در آغاز زندگی بر عهده دارد.


به گزارش روز یكشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، در این تحقیقات كه با استفاده از موش، قورباغه و ماهی زبرا انجام گرفت، نقش پروتئین Celf1 در كنترل عواملی كه معمولا مانع تقسیم سلولی می شوند، بررسی و تجزیه و تحلیل شد.
در واقع این پروتئین مولفه هایی را كه معمولا در تقسیم سلولی نقش دارند، به گونه ای متفاوت با یكدیگر مرتبط كرده و از آن ها بعنوان ابزاری برای كنترل دگرگونی یاخته ای در جریان شكل گیری عدسی چشم جنین بهره می گیرد. محققان نشان دادند وجود پروتئین Celf1 كه یك پروتئین متصل به RNA است، برای شكستن غشای سلول و شروع فرآیند هضم فیبر DNA سلول ضروری می باشد.
برای داشتن دید واضح لازم است عدسی چشم پاك و فاقد هرگونه عامل مسدود كننده باشد. این امر باعث بروز پدیده عجیبی در سلول های چشم می گردد. در واقع بر خلاف سایر سول های بدن كه از هسته و دی ان ای خود به دقت محافظت می كنند، اغلب سلول های عدسی، هسته، دی ان ای و سایر اجزای خویش را هضم می كنند تا مانع بروز آب مروارید در هنگام تولد شود.گزارش كامل این تحقیات در نشریه PLOS Genetics انتشار یافته است.
علمی (6)**9259**1440


1397/02/30
15:26:15
5.0 از 5
5011
تگهای خبر: علم
این مطلب مین فود مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است