كنترل آسم با رژیم غذایی امكان پذیر است

كنترل آسم با رژیم غذایی امكان پذیر است مین فود: تهران – مطالعات جدید محققان فرانسوی نشان داده است رژیم غذایی حاوی میوه، سبزی، فیبر و غلات كامل علایم آسم را در مردان حدود 30 درصد و در زنان 20 درصد می كاهد.


به گزارش روز دوشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیكال ساینس، محققان 35 هزار بیمار بالغ مبتلا به آسم را در یك سال مورد بررسی قرار دادند. حدود یك چهارم این افراد حداقل یكی از علایم آسم را در این مدت داشتند.
رژیم غذایی این افراد از نظر میزان مصرف غلات، سبزیجات و میوه، غلات كامل، گوشت، نمك و شكر مورد ارزیابی قرار گرفت. با بررسی عاداتی مانند سیگار و ورزش، محققان دریافتند افرادی كه رژیم غذایی سالم دارند، سیگار نمی كشند و ورزش می كنند، علایم كمتری دارند. این مطالعه نشان داده است كاهش علایم آسم در مردانی كه رژیم سالم دارند 30 درصد و در زنان 20 درصد است.
منظور از رژیم غذایی سالم، رژیم حاوی میوه، سبزی، فیبر و غلات و حداقل استفاده از گوشت قرمز، نمك، شكر و چربی است. شكر، گوشت و نمك مواد غذایی التهابی هستند كه علایم آسم را تشدید می كنند.
محققان بر این باورند كه رژیم غذایی سالم با كاهش التهاب در سلامت میكروبیوم روده نقش دارد و از این طریق سبب كاهش علایم آسم می گردد.
با افزایش شهر نشینی و آلودگی هوا، مبتلا شدن به آسم و تشدید حملات آن به یك معضل جدی در حوزه بهداشت بدل شده است.
حملات آسم به صورت تنگی نفس و خس خس سینه بروز می كند. در این بیماری مزمن، پوشش لوله های برونش متورم می شوند، مجاری تنفسی تنگ شده و جریان هوای داخل و خارج شده از ریه كاسته می شود.
علل آسم به صورت كامل شناخته شده نیست؛ ولی عواملی مانند مواد حساسیت زا، دود سیگار و مواد شیمیایی سبب تحریك این عارضه می شوند. مرگ های ناشی از آسم بیشتر در كشورهای كم درآمد و با درآمد متوسط رخ می دهد.
نتایج این مطالعه در نشریه European Respiratory انتشار یافته است.
علمی (6) ** 9259**1440


1397/04/26
15:26:29
5.0 از 5
4936
تگهای خبر: بیمار , رژیم غذایی , علم , غذا
این مطلب مین فود مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است