معدوم كردن هزاران قطعه پرنده به علت مبتلا شدن به آنفلوانزا در كره جنوبی

معدوم كردن هزاران قطعه پرنده به علت مبتلا شدن به آنفلوانزا در كره جنوبی مین فود: پكن - ایرنا - وزارت كشاورزی كره جنوبی امروز دوشنبه اعلام نمود به دنبال شناسایی یك كانون جدید بیماری آنفلوانزای پرندگان، دهها هزار قطعه پرنده را در این كشور معدوم كرده است.


به گزارش مین فود به نقل از ایرنا در كره جنوبی كه همه ساله در فصل زمستان شاهد شیوع این بیماری به صورت گسترده است این چندمین بار در هفته های گذشته است كه كانون جدید بیماری شناسایی می گردد.
وزارت كشاورزی در بیانیه ای كه خبرگزاری یونهاپ به آن اشاره كرده آورده است در این كانون در جنوب غرب تابحال بیش از 200 هزار قطعه پرنده معدوم شده است.
بر اساس این گزارش بیشتر مكان هایی كه به این بیماری آلوده شده اند در مناطق جنوب و جنوب غرب كشور است و تدابیر گسترده قرنطینه در آنها به اجرا گذاشته است.
سال 2016 میلادی، كره جنوبی نزدیك به 30 میلیون قطعه پرنده را از بین برد تا از شیوع این بیماری خطرناك كه ویروس آن سبب مرگ پرندگان می شود، جلوگیری به عمل آورد.
وزارت كشاورزی كره جنوبی می گوید در مكان های آلوده و مناطق منتهی به آنها تدابیر سرسختانه قرنطینه در نظر گرفته است تا از سرایت بیماری به مكان های دیگر جلوگیری شود.
آنفلوآنزای پرندگان، گونه ای بیماری ویروسی است كه ویروس عامل آن از خانواده Orthomyxooviridae است این ویروس خود دارای سه تیپ A، B، C است امروزه تمامی ویروس هایی كه در آزمایش ها جداسازی می شوند از گونه A این ویروس هستند.
این بیماری در حیوانات بخصوص ماكیان تولید می گردد و می تواند در انسان هم باعث تولید نوع حاد با مرگ و میر بالا شود.
آساق**231**1904**


1396/10/05
19:50:35
5.0 از 5
4632
تگهای خبر: بیماری
این مطلب مین فود مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است