تاثیر مكمل های ویتامین D در كاهش حملات مرگبار بیماران ریوی محققان انگلیسی پی بردند؛ به گزارش مین فود مطالعه جدید نشان داده است مصرف مكمل ویتامین D می تواند حملات مرگبار ریوی را در بیماران مبتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی كم كند. به گزارش مین فود به نقل از مهر، بیماری مزمن انسداد ریوی جزء گروهی از بیماری های ریوی شامل برونشیت و آمفیزم است كه باعث انسداد جریان هوا شده و نفش كشیدن را دشوار می سازد. حال نتایج مطالعه محققان دانشگاه كوئین مری لندن نشان داده است مصرف مكمل ویتامین D به شكل خوراكی منجر به كاهش ۴۵ درصدی حملات ریوی در بیماران مبتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی می گردد. «آدریان مارتینائو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مكمل ویتامین D ایمن و ارزان است از اینرو می تواند درمان بسیار مقرون به صرفه ای برای افراد مبتلا به كمبود ویتامین D باشد.» برای این مطالعه، محققان وضعیت ۴۶۹ بیمار را در سه آزمایش بالینی در بریتانیا، بلژیك و هلند مورد بررسی قرار دادند. بررسی ها نشان داد مكمل ها برای افراد دارای میزان بالا ویتامین D هیچ فایده ای نداشت. بیش از ۱۷۰ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی هستند و این عارضه عامل مرگ حدود ۳.۲ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ بوده است. مارتینائو در ادامه می افزاید: «مطالعه ما نشان داده است دادن مكمل ویتامین D به بیماران مبتلا به انسداد مزمن ریوی كه گرفتار كمبود ویتامین D هم هستند می تواند ریسك حملات مرگبار ریوی را تا نصف كم كند.» درحالیكه ویتامین D به خاطر تاثیرش بر سلامت استخوان ها شناخته شده است، اما مطالعات قبلی، نقش آنرا در مقابله با سرماخوردگی، آنفولانزا و حملات آسم آشكار ساخته اند و حتی این ویتامین به افزایش وزن و رشد مغز در كودكان گرفتار سوءتغذیه هم كمك می نماید. 1397/10/24 21:01:52 5.0 از 5 4726 تگهای خبر: بیمار , بیماری , تغذیه , خوراكی این مطلب مین فود مفید بود؟ (2) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی