نوشابه های رژیمی خطر سكته در زنان یائسه را زیاد می كند یافته محقق ایرانی دانشگاه آمریكایی؛ به گزارش مین فود نتایج یك مطالعه جدید نشان داده است مصرف نوشابه های رژیمی با بالا رفتن خطر سكته در میان زنان بعد از سن یائسگی مرتبط می باشد. به گزارش مین فود به نقل از مهر، تحقیقات نشان داده است در مقایسه با زنانی كه كمتر از یك مرتبه در هفته نوشابه رژیمی مصرف می كنند یا اصلا نوشابه مصرف نمی كنند، زنانی كه دو بار یا بیشتر در هفته نوشابه رژیمی مصرف می كنند ۲۳ درصد بیشتر با ریسك سكته، ۳۱ درصد بیشتر با ریسك سكته ایسكمیك و ۲۹ درصد بیشتر با ریسك مبتلا شدن به بیماری قلبی روبرو هستند.بعلاوه ریسك مرگ در آنها به هر دلیلی ۱۶ درصد بیشتر است. همینطور یافته ها نشان داده است ریسك سكته در زنان فاقد بیماری قلبی یا دیابت بیشتر از دو برابر خواهد بود.«یاسمین موسی وار رحمانی»، استادیار دانشكده پزشكی آلبرت انیشتین آمریكا، در این باره می گوید: «تحقیق ما و سایر مطالعات مشاهده ای نشان می دهند كه مصرف نوشابه های رژیمی بی ضرر نیستند و مصرف زیاد آنها با ریسك بالاتر بروز سكته و بیماری قلبی مرتبط می باشد.»در این مطالعه، ۸۱، ۷۱۴ زن ۵۰ تا ۷۹ سال مورد بررسی قرار گرفتند. از آنجائیكه نتایج این مطالعه مربوط به زنان بعد از سن یائسگی است، در مورد مردان یا زنان جوان تر قابل تعمیم نیست.محققان تاكید می كنند آب بهترین نوشیدنی و بهترین گزینه برای نوشابه های فاقد كالری است. 1397/11/29 15:25:04 5.0 از 5 4870 تگهای خبر: آب , بیمار , بیماری , پزشك این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۱ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی