ارتباط مصرف امگا۳ و جلوگیری از ابتلای كودك به فشارخون مطالعات نشان می دهد؛ مین فود: طبق نتایج یك مطالعه جدید، مصرف روزانه ۶۰۰ میلیگرم مكمل اُمگا۳ توسط زنان در طول حاملگی می تواند از ابتلای كودك شان به فشارخون بالا پیشگیری نماید. به گزارش مین فود به نقل از مهر، «سوزان كارلسون»، استاد دانشگاه كانزاس، در این باره می گوید: «به نظر می رسد قرارگیری در معرض اُمگا۳ و روغن ماهی پیش از تولد به گونه ای باعث رشد جنین می شود كه او را در مقابل تاثیرات افزایش فشارخون ناشی از چاقی در دوره كودكی محافظت می نماید.» محققان در این مطالعه بالغ بر ۱۷۰ زن آبستن را تحت آزمایشات بالینی قرار داده و وضعیت كودك شان را تا سن ۶ سالگی تحت نظر داشتند. به نیمی از زنان آبستن روزانه ۶۰۰ میلیگرم مكمل امگا۳ و روغن ماهی و به نیمی دیگر دارونما داده شد. یافته ها نشان داد اضافه وزن و چاقی با احتمال مبتلا شدن به فشارخون بالا مرتبط بود، اما در مورد كودكان مادرانی كه مكمل اُمگا۳ مصرف كرده بودند، این افزایش فشارخون مشاهده نشد. كودكان چاق و دارای اضافه وزن در گروه مادرانی كه دارونما دریافت كرده بودند در مقایسه با كودكان گروه مادران دریافت كننده مكمل، فشارخون سیستولیك شان ۳.۹۴ mm Hg و فشارخون دیاستولیك شان ۴.۹۷ mm Hg بالاتر بود. به گفته محققان، افرادی كه در كودكی گرفتار فشارخون بالا هستند در سنین بالاتر عمرشان هم مبتلا به فشارخون بالا می شوند. 1397/12/07 20:00:31 5.0 از 5 4827 تگهای خبر: آب , اضافه وزن , چاقی , دارو این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد مصرف روزانه مولتی ویتامین در حفظ تحرک سالمندان موثر است نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۴ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی