كاهش ریسك مبتلاشدن به سرطان روده با مصرف سیر و پیاز محققان چینی می گویند؛ مین فود: بگفته محققان، مصرف سبزیجات خانواده آلیوم كه شامل پیاز، سیر، تره فرنگی و موسیر هستند، با كاهش ریسك مبتلاشدن به سرطان روده بزرگ مرتبط هستند. به گزارش مین فود به نقل از مهر، تحقیقات محققان دانشگاه پزشكی چین نشان داده است مصرف میزان بالا سبزیجات آلیومی ریسك مبتلاشدن به سرطان روده بزرگ را تا ۷۹ درصد می كاهد. «ژی لی»، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «نكته حائز اهمیت در این تحقیق این است كه هر چقدر مصرف سبزیجات آلیومی بیشتر باشد، میزان حفاظت در مقابل سرطان روده بزرگ بیشتر خواهد بود.» وی در ادامه می افزاید: «به طوركلی یافته های فعلی نشان داده است كه چقدر پیشگیری اولیه از مبتلاشدن به سرطان روده بزرگ بوسیله تغییر در سبك زندگی مهم می باشد.» در این مطالعه، ۸۳۳ بیمار مبتلا به سرطان روده بزرگ با ۸۳۳ بیمار فاقد این بیماری مقایسه شدند. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، سرطان روده بزرگ یكی از شایع ترین سرطان ها در سراسر جهان است بطوریكه در سال ۲۰۱۸، ۱.۸۰ میلیون مورد مبتلاشدن به این سرطان و ۸۶۲ هزار مرگ ناشی از این سرطان در جهان وجود داشته است. به گفته محققان سبزیجاتی كه در خانواده آلیوم ها قرار دارند، می توانند خطر مبتلاشدن به سرطان معده و روده را كاهش دهند. مزایای این سبزیجات به سبب وجود تركیبات سولفوری است. بااینكه مكانیسم دقیق این تركیبات هنوز معین نمی باشد اما فرضیه ها بر این اصل استوار است كه پیاز دارای موادی است كه از رشد تومورها جلوگیری می كند. این سبزی پرخاصیت منبع خوبی از آنتی اكسیدان و ویتامین C است كه موجب می شود بدن افراد با رادیكال های آزاد روبرو شود. 1397/12/09 16:27:11 5.0 از 5 5094 تگهای خبر: آنتی اكسیدان , بیمار , بیماری , پزشك این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی