مصرف كم غلات و میوه عامل مرگ میلیون ها نفر در جهان یافته های مطالعات محقق ایرانی دانشگاه واشنگتن نشان می دهد؛ به گزارش مین فود بر اساس گزارش اخیر محققان، عدم مصرف میزان بهینه و مطلوب مواد خوراكی و مواد مغذی منجر به مرگ سالانه ۱۱ میلیون نفر در جهان می شود. به گزارش مین فود به نقل از مهر، محققان دانشگاه واشنگتن آمریكا در مطالعه خود به بررسی داده های بدست آمده از ۱۹۵ كشور پرداخته و دریافتند یك مرگ از هر ۵ مرگ در جهان (معادل ۱۱ میلیون مرگ) با كمبود میزان بهینه مصرف مواد خوراكی و مغذی مرتبط می باشد. محققان دریافتند مصرف كم غلات كامل (كمتر از ۱۲۵ گرم در روز) فاكتور پرخطر اصلی ناشی از رژیم غذایی در ارتباط با مرگ و بیماری در كشورهای هند، آمریكا، برزیل، پاكستان، نیجریه، روسیه، مصر، آلمان، ایران و تركیه است. در بنگلادش، مصرف كم میوه (كمتر از ۲۵۰ گرم در روز) فاكتور پرخطر اصلی ناشی از رژیم غذایی است. در سال ۲۰۱۷، كشورهای دارای پایین ترین نرخ مرگ و میر ناشی از رژیم غذایی عبارت بودند از فرانسه، اسپانیا، ژاپن و آندورا. یافته ها بر نیاز فوری به تلاش های هماهنگ جهانی در جهت بهبود رژیم غذایی از راه همكاری با بخش های مختلف سیستم غذایی تاكید دارد. «اشكان افشین»، استادیار دانشگاه و سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «خطرات ناشی از تغذیه بر طیف وسیعی از افراد در هر سن، جنسیت و وضعیت اقتصادی تأثیر می گذارد.» درحالیكه رژیم غذایی ضعیف عامل مرگ حدود ۱۱ میلیون نفر در جهان است، رژیم غذایی مملو از سدیم، میزان كم غلات كامل و میزان كم میوه عامل مرگ بیشتر از ۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۷ در جهان بوده است. علل این مرگ ها شامل ۱۰ میلیون مرگ به علات بیماری قلبی-عروقی، ۹۱۳ هزار مرگ در رابطه با سرطان و حدود ۳۳۹ هزار مرگ ناشی از دیابت نوع۲ بوده است. طبق این گزارش، مرگ و میر ناشی از رژیم غذایی از ۸ میلیون نفر در سال ۱۹۹۰ افزایش یافته كه ناشی از افزایش در نرخ جمعیت و افزایش سن جمعیت است. 1398/01/22 00:06:04 5.0 از 5 4978 تگهای خبر: بیمار , بیماری , تغذیه , خوراكی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۳ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی