رژیم غذایی سالم خطر بیماری چشمی را می كاهد مطالعات محققان نیوزیلندی نشان می دهد؛ به گزارش مین فود نتایج یك مطالعه نشان داده است الگوی رژیم غذایی شرقی با كاهش شیوع بیماری چشمی دژنراسیون ماكولا مرتبط می باشد. به گزارش مین فود به نقل از مهر، تحقیق اخیر نشان داده است رژیم غذایی بر خطر ابتلاء به بیماری چشمی دژنراسیون ماكولا و روند پیشرفت آن تأثیر می گذارد. دژنراسیون ماكولا یك بیماری چشمی در رابطه با افزایش سن است كه باعث بروز نابینایی غیرقابل بازگشت در افراد ۶۰ سال به بالا می شود. این مطالعه شامل بررسی ۱۸ تحقیق با كیفیت بالا در این زمینه بود. طبق این گزارش رژیم غذایی مدیترانه ای با كاهش ریسك روند پیشرفت این بیماری چشمی مرتبط می باشد. محققان دریافتند رژیم غذایی شرقی (با مصرف بیشتر سبزیجات، حبوبات، میوه، غلات كامل، گوجه فرنگی و غذاهای دریایی) باعث كاهش شیوع بیماری دژنراسیون ماكولا می شود، درحالیكه رژیم غذایی غربی (با مصرف بیشتر گوشت قرمز، گوشت فراوری شده، محصولات لبنی پرچرب، سیب زمینی سرخ كرده، غلات تصفیه شده و تخم مرغ) خطر شیوع این بیماری چشمی را زیاد می كند. به قول محققان، مصرف زیاد سبزیجات سرشار از كاروتنوئید و ماهی های چرب حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ برای افراد در معرض خطر ابتلاء به این بیماری چشمی مفید است. رژیم غذایی دارای شاخص گلوكز بالا و مصرف الكل با بالا رفتن خطر ابتلاء به این بیماری مرتبط می باشد. «نائوكو چپمن»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اوكلند نیوزیلند، در اینباره می گوید: «بهبود كیفیت رژیم غذایی، افزایش مصرف مواد خوراكی حاوی مواد مغذی موردنیاز برای شبكیه چشم، و اجتناب از مصرف مواد خوراكی ایجادكننده صدمه اكسایشی، نقش مهمی در حفظ سلامت چشم در مقابل بیماری دژنراسیون ماكولا دارد.» 1398/06/25 22:08:44 5.0 از 5 5110 تگهای خبر: بیمار , بیماری , تخم مرغ , خوراكی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی