عدم تاثیر فواید چای سبز با مصرف همزمان با آهن محققان دریافتند؛ مین فود: چای سبز یك آنتی اكسیدان قوی است اما پژوهشگران دریافتند مصرف این نوشیدنی سالم همراه با آهن رژیمی سبب كاهش خواص آن می شود. به گزارش مین فود به نقل از مهر، «ماتام ویجی كومار»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، در این زمینه می گوید: «اگر پس از یك وعده غذایی سرشار از آهن، چای سبز بنوشید؛ تركیب اصلی موجود در این چای با آهن پیوند خواهد یافت.» ایشان سپس می افزاید: «در صورت این پیوند، چای سبز خاصیت آنتی اكسیدانی اش را از دست می دهد. به منظور بهره گیری از فواید چای سبز، بهترین راه این است كه با مواد خوراكی سرشار از آهن مصرف نشود.» مواد خوراكی سرشار از آهن شامل گوشت قرمز و سبزیجات پهن برگ نظیر اسفناج و كلم هستند. بگفته پژوهشگران، نتایج مشابه در مورد مكمل های آهن هم صدق می كند. پژوهشگران دریافتند EGCG، تركیب اصلی موجود در چای سبز، مانع از میلوپراكسیداز می شود. میلوپراكسیداز آنزیمی ضدالتهابی است كه بوسیله سلول های سفید خون در طول التهاب آزاد می شود. زمانیكه EGCG و آهن همزمان باهم مصرف می شوند، EGCG پیوندخورده با آهن توانایی اش را در ممانعت از میلوپراكسیداز از دست می دهد. منبع: مین فود 1398/07/05 19:39:18 5.0 از 5 4908 تگهای خبر: آنتی اكسیدان , خوراكی , سبزیجات , غذا این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ابداع آزمایشی جدید برای پیشبینی بیماری تحلیل عضلات محصولات اصلاح ژنتیکی در چه صورت حلال خواهند بود چرا در میانسالی با کم خوری چاق تر می شویم نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی