رژیم غذایی نامناسب ریسك نابینایی را در سنین بالا بالا می برد تحقیقات نشان می دهد؛ به گزارش مین فود محققان تاكید می كنند مصرف مواد غذایی سالم از قوه بینایی در دوره سالمندی محافظت می كند. به گزارش مین فود به نقل از مهر، محققان دریافته اند افرادی كه رژیم غذایی مملو از گوشت قرمز و فرآوری شده، غذاهای سرخ شده، غلات تصفیه شده و محصولات لبنی پرچرب دارند سه برابر بیشتر در معرض مبتلا شدن به مشكل چشمی كه به شبكیه چشم صدمه رسانده و بر بینایی مركزی تأثیر می گذارد، قرار دارند. به این عارضه «دژنراسیون ماكولا وابسته به سن» گفته می شود. «شروتی دیگ»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه بافالو آمریكا، در اینباره می گوید: «درمان دژنراسیون ماكولا عروقی و در مراحل آخر، بسیار تهاجمی و پرهزینه است، و هیچ درمانی هم برای نوع آتروفی آن وجود ندارد و در نهایت باعث نابینایی می شود. از اینرو جلوگیری از این عارضه چشمی بسیار مهم می باشد.» نتایج نشان داده است الگوی رژیم غذایی غربی فاكتور پرخطر مبتلا شدن به دژنراسیون ماكولا است. محققان در این مطالعه احتمال وقوع مبتلا شدن به دژنراسیون ماكولا را در افراد به مدت ۱۸ سال تحت نظر داشتند. تیم تحقیق، خودگزارشدهی شركتكنندگان در مورد رژیم غذاییشان را از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۵ بررسی كردند. «امی میلن»، سرپرست تیم تحقیق، در اینباره می گوید: «ما در این مطالعه مشاهده كردیم افرادی كه در ابتدای مطالعه مبتلا به دژنراسیون ماكولا نبودند یا بیماری شان در مراحل اولیه بود، و بر اساس گزارش خودشان رژیم غذایی ناسالم داشتند، در طول ۱۸ سال مطالعه با احتمال بالا نابینایی مواجه بودند.» 1398/09/26 14:16:33 5.0 از 5 4909 تگهای خبر: بیمار , بیماری , درمان , رژیم غذایی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۲ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی