مصرف شیر كم چرب سبب افزایش طول عمر می شود مطالعات نشان می دهد؛ مین فود: تحقیق جدید نشان میدهد مصرف شیر كم چرب بجای شیرپرچرب سبب كُندشدن روند افزایش سن می شود. به گزارش مین فود به نقل از مهر، مطالعه كروموزوم DNA بیشتر از ۵۸۰۰ فرد بزرگسال آمریكایی نشان داد افرادی كه به طورمنظم شیر پرچرب مصرف می كردند طول تلومرهای سلول های شأن كوتاه تر بود. كوتاهی طول تلومرها نشانه تسریع در روند پیری بیولوژیكی است. با افزایش سن، طول تلومرها به تدریج كوتاه تر می شود و پژوهشگران طول كوتاه تر تلومرها را با ریسك بالاتر ابتلاء و مرگ ناشی از عفونت ها، سرطان و بیماری قلبی مرتبط می دانند. «لاری تاكر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بریگام یانگ ایالت یوتا آمریكا، در این زمینه می گوید: «شمار زیادی از شاخصهای سبك زندگی هم با طول تلومر مرتبط هستند.» به عنوان مثال در افراد چاق، طول تلومرها كوتاه تر از افراد لاغر است و همین طور در مورد افراد سیگاری در مقابل افراد غیرسیگاری نیز چنین شرایطی وجود دارد. از طرف دیگر، افرادی كه مقادیر بیشتری فیبر، سبزیجات و میوه مصرف می كنند معمولاً طول تلومرشان بلندتر است. محققان در این مطالعه به بررسی تأثیر چربی شیر بر طول تلومرها پرداختند. آنها دریافتند به طورمیانگین، افرادی كه شیر با چربی بیشتر مصرف می كردند در مقایسه با طرفداران شیر كم چرب یا فاقد چربی، تلومرهای كوتاه تری داشتند. مطالعه نشان داد افزایش هر یك درصد چربی شیر با ۴.۵ سال روند پیری بیولوژیكی مرتبط می باشد. به گفته پژوهشگران، در صورت وجود رابطه مستقیم بین شیر پرچرب و روند پیری، هنوز دلیل آن معلوم نیست. منبع: مین فود 1398/11/01 21:52:45 5.0 از 5 4763 تگهای خبر: بیمار , بیماری , چربی , زندگی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی