خوردن پرتقال به كاهش چاقی و مشكلات قلبی كمك می نماید مطالعه جدید نشان می دهد؛ به گزارش مین فود نتایج مطالعه جدید نشان داده است مصرف روزانه تنها دو و نیم لیوان آب پرتقال می تواند مانع از چاقی شده و خطر بیماری قلبی و دیابت را می كاهد. به گزارش مین فود به نقل از مهر، پرتقال علاوه بر بهبود جوانه های چشایی، به كاهش چاقی و خطر بیماری های قلبی كمك می نماید. مطالعه جدید محققان دانشگاه وسترن نشان داده است وجود مولكولی در پرتقال و نارنگی معروف به nobiletin به شكل قابل توجهی باعث كاهش چاقی و بازگشت عوارض جانبی منفی آن می شود. تحقیق جدید اثبات می كند كه موش های تغذیه شده با رژیم غذایی پرچرب و با كلسترول بالا كه nobiletin هم دریافت كرده بودند، به شكل قابل توجهی لاغرتر بوده و دارای میزان كمتر مقاومت انسولین و چربی های خون در مقایسه با موش های بودند كه nobiletin دریافت نكرده بودند. «مورای هاف»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه وسترن، در اینباره می گوید: «ما نشان دادیم كه در موش های دارای علایم منفی چاقی، ما می توانیم از nobelitin برای معكوس كردن آن علایم استفاده نمائیم و حتی روند تشكیل پلاك در عروق خونی را كه باعث تصلب شریان می شود را برگردانیم.» با این حال محققان هنوز به عملكرد دقیق nobiletin پی نبردند. طبق فرضیه محققان، احتمالاً مولكول با تنظیم نحوه عملكرد چربی در بدن عمل می كند. محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این حوزه تاكید دارند. 1399/01/07 12:26:20 5.0 از 5 3519 تگهای خبر: آب , بیمار , بیماری , تغذیه این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی