شیر مادر به كودك در مقابله با چاقی كمك می نماید محققان كانادایی می گویند؛ مین فود: بگفته پژوهشگران، تغذیه انحصاری با شیرمادر تاثیرات بلندمدتی بر شاخص توده بدنی دارد. به گزارش مین فود به نقل از مهر، افرادی که بواسطه ژن هایشان، در معرض ریسک بالا چاقی هستند، تغذیه انحصاری با شیرمادر در دوره نوزادی می تواند به کاهش وزن در سنین بالا کمک نماید. محققان دانشگاه تورنتو کانادا عنوان می کنند نوزادانی که فقط از شیرسینه مادرشان تغذیه می کنند، در دوره بزرگسالی کمتر با اضافه وزن روبرو هستند اما دلیل آن هنوز به خوبی مشخص نیست. محققان در این مطالعه به بررسی داده های ژنتیکی و شاخص توده بدنی بیش از ۵۰۰۰ کودک در بریتانیا پرداختند. آنها دریافتند در پسران ۱۸ سال دارای ژن چاقی، تغذیه انحصاری با شیرمادر تا ۵ ماهگی سبب کاهش شاخص توده بدنی شأن تا ۱.۱۴ kg/m۲ می شود. این تأثیر در دختران بیشتر بوده و با کاهش ۱.۵۳ kg/m۲ مرتبط می باشد. «لورنت بریولائیس»، سرپرست تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «تغذیه انحصاری با شیرمادر تا ۳ ماهگی یا ترکیب شیرمادر و شیرخشک با کاهش مشابه شاخص توده بدنی در افراد پرریسک در معرض چاقی مرتبط نیست.» طبق سفارش سازمان بهداشت جهانی، تمامی نوزادان باید تا ۶ ماهگی فقط با شیر مادر تغذیه شوند اما تنها ۴۰ درصد نوزادان در جهان تا این سن با شیرمادر تغذیه می شوند. این یافته ها نشان میدهد مدت طولانی تر تغذیه با شیرمادر دارای بیشترین فایده برای افراد در معرض ریسک بالا چاقی است. منبع: مین فود 1399/04/04 19:54:57 5.0 از 5 3118 تگهای خبر: اضافه وزن , بهداشت , تغذیه , چاقی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۳ بعلاوه ۴ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی