هیچ شواهد علمی در تعیین جنسیت جنین با رژیم غذایی وجود ندارد استادیار گروه تغذیه: استادیار گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، اظهار داشت: تابحال هیچ شواهد علمی قوی وجود ندارد كه ثابت كند رژیم های غذایی می توانند در تعیین جنسیت جنین موثر باشد. به گزارش مین فود به نقل از مهر، غزاله اسلامیان، اضافه کرد: برخی زنان حامله جهت تعیین جنسیت فرزندان خود، پیش از حاملگی مبادرت به پیروی از رژیم های غذایی ناصحیح می کنند و این رژیم ها را بدون مشورت با متخصص تغذیه، بوسیله فضای مجازی و اینترنت دریافت می کنند. وی افزود: تابحال برمبنای یافته های آخرین مطالعات، اطلاعاتی که در مورد افزایش یا تغییر برخی یون ها بمنظور بالا بردن شانس فرزند پسر، داده می شود مربوط به مطالعات محدود حیوانی است و در مطالعات انسانی شواهدی دراین زمینه وجود ندارد که ثابت کند رژیم های غذایی می توانند در تعیین جنسیت جنین مؤثر باشند. نقش اسیدی یا قلیایی بودن خون مادر بر جنسیت جنین، باید بدانیم غذای دریافتی، نمی تواند منجر به تغییر pH خون شود و از سویی تغییر جزئی pH خون حتی می تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد. اسلامیان بیان داشت: اگر فردی ادعا کند با رژیم غذایی، تعیین جنسیت می کند، ادعای او پشتوانه علمی ندارد و به سلامت مادر، جنین و در نهایت سلامت نسل های آینده لطمه خواهد زد. برای اینکه رژیم های غذایی که به قصد دختر یا پسردار شدن به غلط تجویز می شوند، سبب محروم ماندن مادران حامله از مصرف چندین گروه غذایی و ماده مغذی ضروری برای بدن خواهد شد. همین طور این ادعا که مصرف یا عدم مصرف یک ماده غذایی توسط مادر حامله می تواند جنسیت جنین را تغییر دهد، کاملاً غلط است و این سفارش ها خطرات جدی مادر و جنین به دنبال خواهد داشت. استادیار گروه تغذیه بالینی و رژیم درمانی دانشکده علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه اظهار داشت: پیش از مبادرت به حاملگی و در دوران حاملگی باید از الگوی غذایی سالم پیروی شود و تنها به یک ماده غذایی یا یک ماده مغذی اکتفا نشود. چونکه همه مواد غذایی می توانند با تأثیری که بر یکدیگر می گذارند بر نتایج مختلف حاملگی اثرگذار باشند. بدین سبب اگر مادر حاملگی برای تعیین جنسیت جنین از رژیم غذایی خاصی پیروی کند، باید بداند با کمبود ویتامین ها، املاح و اسیدهای آمینه ضروری مواجه شود که برای مادر و جنین خطراتی به دنبال دارد. 1399/05/25 13:57:09 5.0 از 5 2461 تگهای خبر: پزشك , تغذیه , درمان , رژیم غذایی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی