مصرف پروتئین در روزهای نقاهت كووید 19 در هر وعده غذایی لازم است عضو هیات علمی گروه تغذیه عنوان كرد؛ به گزارش مین فود عضو هیات علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: احساس ضعف، خستگی، کاهش وزن و مقاومت بدن از علائم ایام نقاهت کرونا است که برای بهبود آن نیاز به مصرف پروتئین در هر وعده غذایی است. به گزارش مین فود به نقل از مهر، احسان حجازی اعلام نمود: باید در نظر داشته باشیم کاهش وزنی که در زمان بستری در بیمارستان در روزهای نقاهت کووید- ۱۹ رخ می دهد را باید با مصرف مواد غذایی پروتئین، کالری و انرژی زا جبران نماییم. وی مواد غذایی پر پروتئین را شامل انواع گوشت ها، ماهی ها، و تخم مرغ، حبوبات، فراورده های لبنی، کره بادام زمینی، مغزها و آجیل ها دانست و اضافه کرد: اهتمام نماییم در هر وعده غذایی کربوهیدرات های کامل شامل نان سبوس دار و غلات کامل، سبزیجات و میوه ها در هر وعده غذایی مصرف نماییم. چونکه این مواد غذایی، املاح و ویتامین نیاز بدن در دوران نقاهت کرونا را تامین می کند. عضو هیأت علمی گروه تغذیه بالینی دانشکده علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه عنوان کرد: باید دقت شود که اگر در هر وعده غذایی در این دوران، وعده مصرفی، ۵۰ درصد کمتر از موادی که مورد نیاز است، از مکمل های غذایی همچون پودرهایی به شکل شیرخشک که با آب قابل حل و حاوی مواد مغذی و ریزمغذی ها است، استفاده گردد. حجازی با اعلان اینکه در دوره نقاهت کووید ۱۹ باید روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان مایعات شامل آب، آب میوه طبیعی، شیر و یا مکمل تغذیه که در آب قابل حل است، در بین وعده ها استفاده گردد. چونکه مصرف مایعات کمبود کالری بدن در این دوران را جبران می کند و به دنبال آن بهتر است تعداد وعده های غذایی کوچک را افزایش دهیم. بطوریکه روزانه حداقل ۴ تا ۶ وعده غذایی باتوجه به برخورداری از پروتئین هر چند ساعت یک بار مصرف شود. وی اظهار نمود: اگر اشتها در بیمار مبتلا به کرونا در روزهای نقاهت کم است، باید غذایی مصرف کند که غنی از پروتئین، کالری و انرژی زا همچون پنیر، ماست های پر پروتئین، کره بادام زمینی، شیر کامل، آب گوشت و سس گوشت برخوردار تا غذا از لحاظ مواد مغذی غنی تر شود. این متخصص تغذیه به تغییر ذائقه بیماران مبتلا به کرونا در روزهای نقاهت اشاره نمود و اضافه کرد: اگر ذائقه این افراد تغییر پیدا کرد، باید از مصرف غذاهای سرد و سپس گرم شروع کنند و البته می توانند مقداری شکر، نمک و چاشنی در حین پخت غذا اضافه کنند تا میل به غذا در این افراد افزایش پیدا کند و انجام فعالیت فیزیکی، خواب و استراحت کافی را عوامل کمک کننده برای به دست آوردن سلامتی باردیگر افراد مبتلا به کرونا در روزهای نقاهت دانست. منبع: مین فود 1399/12/17 13:28:37 0.0 از 5 1453 تگهای خبر: آب , اشتها , بیمار , بیمارستان این مطلب مین فود مفید بود؟ (0) (0) تازه ترین مطالب مرتبط آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم دلایل نابینایی چیست؟ به علاوه فیلم تغذیه نوزادان با تخم مرغ می تواند خطر آلرژی را کم کند صدور الکترونیک پروانه های غذایی نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها مهلت مجدد ثبت نام آزمون های سمپاد و نمونه دولتی تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد قیمت دلار و یورو مرکز مبادله ایران امروز پنجشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۵ دستورالعمل جدید نرخ های مصوب مکمل و شیرخشک ابلاغ گردید نوسان دمای بدن تهدیدی جدی برای ارگان های حیاتی پربحث ترین ها آغاز نام نویسی کتاب های پایه های ورودی از امروز آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم ارزیابی حلال مکمل ها فقط محدود به ماده مؤثره نیست تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان جدیدترین ها آغاز نام نویسی کتاب های پایه های ورودی از امروز آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم ارزیابی حلال مکمل ها فقط محدود به ماده مؤثره نیست تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان هوش مصنوعی در علوم انسانی با دوره های کوتاه مدت شروع می شود دلایل نابینایی چیست؟ به علاوه فیلم ویتامین C کلید سلامت مغز در دوران پیری تغذیه نوزادان با تخم مرغ می تواند خطر آلرژی را کم کند صدور الکترونیک پروانه های غذایی شرایط نگهداری شیرخشک در انبارهای دارویی ابلاغ گردید تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی