مصرف دو وعده ماهی در هفته به جلوگیری از بیماری قلبی كمك می نماید یافته محققان كانادایی؛ به گزارش مین فود نتایج مطالعه جدید نشان داده است که خوردن منظم ماهی چرب می تواند به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی در افراد در معرض خطر، مانند افرادی که قبلاً بیماری قلبی یا سکته مغزی داشتند، کمک نماید. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از ساینس دیلی، عنصر مهم، اسیدهای چرب اُمگا ۳ است که محققان دریافتند با خطر کمتر بروز مشکلات عمده بیماری های قلبی عروقی مانند حملات قلبی و سکته مغزی در حدود یک ششم در افراد با خطر بالا که هر کدام دو وعده ماهی غنی از امگا ۳ در هفته می خورند، در ارتباطست. «اندرو منته»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه مک مستر کانادا، در اینباره می گوید: «مصرف ماهی در افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی یک مزیت پیشگیری کننده قابل توجه است.» مصرف ماهی در کسانی که بیماری قلبی یا سکته مغزی ندارند هیچ فایده ای مشاهده نشد. وی در ادامه می افزاید: «این مطالعه نتایج مهمی در رهنمودهای در ارتباط با مصرف ماهی در سطح جهان دارد که نشان داده است افزایش مصرف ماهی و بخصوص ماهی های چرب در بیماران قلبی عروقی امکان دارد یک مزیت قلبی عروقی نسبی داشته باشد.» به گفته منته، «افرادی که کمتر در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی هستند، هنوز هم می توانند با خوردن ماهی های غنی از امگا ۳ از خود در مقابل بیماری های قلبی عروقی محافظت نمایند، اما فواید آن برای سلامتی نسبت به افراد پرخطر کمتر است.» این یافته ها برپایه داده های نزدیک به ۱۹۲۰۰۰ نفر در چهار مطالعه و شامل حدود ۵۲۰۰۰ نفر مبتلا به بیماری های قلبی عروقی بود و تنها مطالعه انجام شده در هر پنج قاره است. 1399/12/27 11:34:34 0.0 از 5 1360 تگهای خبر: بیمار , بیماری , سلامت این مطلب مین فود مفید بود؟ (0) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۷ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی