مصرف روزانه سبزیجات پهن برگ و كاهش بیماری قلبی یافته محققان استرالیایی؛ تحقیقات جدید نشان داده است که خوردن روزانه فقط یک فنجان سبزیجات غنی از نیترات، می تواند خطر بیماری قلبی را به میزان قابل توجهی کم کند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از ساینس دیلی، محققان دانشگاه ادیت کووان استرالیا در این مطالعه به بررسی تاثیر مصرف سبزیجات پهن برگ و چغندر بر کاهش فشارخون و بیماری قلبی پرداختند. بیماری های قلبی عروقی دلیل اصلی مرگ و میر در سطح جهان هستند که هر ساله حدود ۱۷.۹ میلیون نفر جان خویش را به این دلیل از دست می دهند. محققان داده های بیشتر از ۵۰ هزار نفر از ساکنان دانمارک را که در یک دوره مطالعه ۲۳ ساله شرکت کرده بودند را بررسی کردند. آنها دریافتند افرادی که بیشترین سبزیجات غنی از نیترات را مصرف می کردند، حدود ۲.۵ میلی متر جیوه فشار خون سیستولیک شأن پایین تر بود و بین ۱۲ تا ۲۶ درصد با خطر کمتر بیماری قلبی روبرو بودند. دکتر «کاترین باندانو»، سرپرست تیم تحقیق، در اینباره می گوید: «شناسایی رژیم غذایی برای جلوگیری از بیماری قلبی یک اولویت است.» وی در ادامه می افزاید: «نتایج ما نشان داده است که صرفا خوردن هر روز یک فنجان سبزیجات غنی از نیترات خام (یا نصف فنجان سبزیجات پخته شده)، امکان دارد به صورت قابل توجهی خطر ابتلاء به بیماری های قلبی عروقی را کم کند.» به گفته باندانو، «بیشترین کاهش خطر در رابطه با ابتلاء به بیماری شریان محیطی (۲۶ درصد) بود، نوعی بیماری قلبی که با تنگ شدن رگ های خونی پاها مشخص می شود، با این وجود متوجه شدیم که افراد در معرض خطر کمتر حملات قلبی، سکته های مغزی و نارسایی قلبی هم هستند.» این مطالعه نشان داد که مقدار مصرف مطلوب سبزیجات غنی از نیترات یک فنجان در روز است و خوردن بیشتر از آن به نظر نمی رسد هیچ مزیت دیگری داشته باشد. منبع: مین فود 1400/02/20 11:09:40 5.0 از 5 1496 تگهای خبر: بیمار , بیماری , رژیم غذایی , سبزیجات این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۱ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی